• DrömmenSomBlevSann

Vit tärnklänning? Helt fel eller?

Ja nu är den redan köpt, och jag tycker det blir jättebra med en lite naturvit klänning till min tärna. Den är i en enkel modell, kort med kort ärm.

Men en del runt mig tycker det är fel, min mamma säger "det är BARA bruden som ska vara vitklädd på bröllopet"

Men åh! Vi kommer att piffa upp klänningen med ett rosa satinband under bysten, och ha rosa smycken. Mina näbbar har rosa klänningar med vita liv.
    Alla 3 ( tärna o näbbar) kommer ha svarta blanka skor, är kanske helfel det också?

Ville bara kolla läget med er därute, huvudsaken är ju att vi är nöjda o alla känner sig fina!

• Svar på tråden Vit tärnklänning? Helt fel eller?
  • Aleta

OK, så det är någon du känner. Hoppas att ni kan lösa det. Det är ju verkligen en onödig grej att bli ovänner över.

• DrömmenSomBlevSann

Ja verkligen.. men det är väl mest hennes reaktion jag blir så paff över!!

Jag hade inte en aning om att det var jätteovanligt med vita tärnklänningar, o eftersom jag valde det efter henne så tog jag hennes idé...

Jättetråkigt!

• BlivandeFruJangbåge

Guud vad jag känner igen mig i det där...

Vi gifte oss i November förra året och snart är det dags för en väninna till mig att gifta sig.. Jättekul, visst. MEN hennes klänning är så lik min, hon vill ha samma inbjudningskort, samma tärnklänningar fast i annan färg ja jag kan fortsätta men blir så irriterad bara av att tänka på det..

Så jag förstår P, verkligen!

Som jag förstod det nu så var det hennes idé från början?
    Om ni då kommer synas tillsammans eller vad det är så tycker jag personligen att det är dålig stil av dig att ha likadana tärnklänningar... man vill ju vara lite "egen" eller vad man ska säga på sig bröllopsdag!

Det måste ju du förstå också.. tänk om det var tvärtom, hade du tyckt att det var lika kul?

Tärnorna är ju ändå en viktig del i bröllopet. Ok om ni inte kände varandra och att inte samma personer skulle se erat bröllop... men så är ju inte fallet nu...

• Tooticki
    BlivandeFruJangbåge skrev 2008-09-02 09:57:48 följande:
    Guud vad jag känner igen mig i det där...Vi gifte oss i November förra året och snart är det dags för en väninna till mig att gifta sig.. Jättekul, visst. MEN hennes klänning är så lik min, hon vill ha samma inbjudningskort, samma tärnklänningar fast i annan färg ja jag kan fortsätta men blir så irriterad bara av att tänka på det..Så jag förstår P, verkligen!Som jag förstod det nu så var det hennes idé från början?Om ni då kommer synas tillsammans eller vad det är så tycker jag personligen att det är dålig stil av dig att ha likadana tärnklänningar... man vill ju vara lite "egen" eller vad man ska säga på sig bröllopsdag!Det måste ju du förstå också.. tänk om det var tvärtom, hade du tyckt att det var lika kul?Tärnorna är ju ändå en viktig del i bröllopet. Ok om ni inte kände varandra och att inte samma personer skulle se erat bröllop... men så är ju inte fallet nu...
    Att ta patent på en idé kostar 500 000 kr och är öppet att söka för alla!

Personligen tycker jag att ett sådant resonemang är löjligt, vad spelar det för roll? Det är ETT ÅR sedan du gifte dig! Antingen har ni lika smak eller så tyckte hon så mycket om ert bröllop att hon använder det som inspiration, är det så farligt egentligen?
  • Nova79

Har varit i EXAKT samma diskussion med en vän,,, och jag bytte bort dem vita klänningarna på tärnorna! Vill inte att ngn ska vara arg el besviken på mig på mitt bröllop... Även om jag tycker det kändes lite löjligt,,,

• BlivandeFruJangbåge

Ja men det blir ju extra roligt eftersom vi har många gemensamma gäster!

Sen är det så att under tiden jag planerade inför vårat bröllop så visade hon saker som hon ville ha på sitt framtida bröllop... ett exempel:
    Hon ville ha en medeltidsinspirerad klänning med snörning på bysten och långa vida armar... gärna nån färg på också... nu vill hon ha en axelbandslös helt vit klänning.. dekorationer på bysten... ja min klänning helt enkelt

• BlivandeFruJangbåge

mitt inlägg var till tooticki alltså

• phly

jag tycker att alla har rätt att välja sina färger, oavsett vad andra gillar eller ej. Det är trots allt du/din man som är huvudpersonerna.

• lillamaa

samma färg: ok
    samma färg och samma modell: inte ok

enligt mig...

• Tooticki
    BlivandeFruJangbåge skrev 2008-09-02 10:08:05 följande:
    Ja men det blir ju extra roligt eftersom vi har många gemensamma gäster!Sen är det så att under tiden jag planerade inför vårat bröllop så visade hon saker som hon ville ha på sitt framtida bröllop... ett exempel:Hon ville ha en medeltidsinspirerad klänning med snörning på bysten och långa vida armar... gärna nån färg på också... nu vill hon ha en axelbandslös helt vit klänning.. dekorationer på bysten... ja min klänning helt enkelt
    Men när blev det förbjudet att ändra sig?
Svar på tråden Vit tärnklänning? Helt fel eller?