• DrömmenSomBlevSann

Vit tärnklänning? Helt fel eller?

Ja nu är den redan köpt, och jag tycker det blir jättebra med en lite naturvit klänning till min tärna. Den är i en enkel modell, kort med kort ärm.

Men en del runt mig tycker det är fel, min mamma säger "det är BARA bruden som ska vara vitklädd på bröllopet"

Men åh! Vi kommer att piffa upp klänningen med ett rosa satinband under bysten, och ha rosa smycken. Mina näbbar har rosa klänningar med vita liv.
    Alla 3 ( tärna o näbbar) kommer ha svarta blanka skor, är kanske helfel det också?

Ville bara kolla läget med er därute, huvudsaken är ju att vi är nöjda o alla känner sig fina!

• Svar på tråden Vit tärnklänning? Helt fel eller?
  • BlivandeFruJangbåge

det är inte förbjudet.. tycker det är lite underligt bara att ändra sig totalt.. men men vi är alla olika.

• lillP

i mitt tycke ett ganska vanligt utseende på klänning...

och dessutom, om det är någon av era gäster som kommer att känna igen allt det hon har som påminner om ditt så kommer de väl tycka att det är hon "som härmas". Det är väl inget att bli upprörd över, du har ju redan haft ditt bröllop...

själv skulle jag inte vilja ha så det påminner för mkt om en annans bröllop om vi har samma umgängeskrets som kommer på bröllopet. Men alla gör väl som de själva vill?

BlivandeFruJangbåge skrev 2008-09-02 10:08:05 följande:
    nu vill hon ha en axelbandslös helt vit klänning.. dekorationer på bysten... ja min klänning helt enkelt
  • BlivandeFruJangbåge

ja det är så jag får tänka.. att gästerna kommer känna igen det mesta från vårat bröllop.. vilket jag inte skulle tycka var kul... alltså att gästerna redan har sett ett "likadant" bröllop... hm, blev lite svårt där hoppas ni förstod

lillP skrev 2008-09-02 10:18:32 följande:
    i mitt tycke ett ganska vanligt utseende på klänning...och dessutom, om det är någon av era gäster som kommer att känna igen allt det hon har som påminner om ditt så kommer de väl tycka att det är hon "som härmas". Det är väl inget att bli upprörd över, du har ju redan haft ditt bröllop...själv skulle jag inte vilja ha så det påminner för mkt om en annans bröllop om vi har samma umgängeskrets som kommer på bröllopet. Men alla gör väl som de själva vill?
  • Tooticki
    BlivandeFruJangbåge skrev 2008-09-02 10:15:41 följande:
    det är inte förbjudet.. tycker det är lite underligt bara att ändra sig totalt.. men men vi är alla olika.
    Kanske var det så att hennes man inte ville ha medeltidstema eller att hon inte tyckte att det skulle matcha resten av bröllopet, eller att hon faktiskt inte var någon medeltidsbrud trots allt. Jag tycker att det är var människas skyldighet att tänka gott om sina vänner tills motsatsen bevisats. Tror du att hon gör det avsiktligt för att konkurrera med/härma ert upplägg är det ju bara att fråga!
  • BlivandeFruJangbåge

hehe teorin om hennes man är bara att glömma... för han har inget att säga till om!

• Fröken förväntan

Oj, hoppas att folk inte lägger märke till att jag har lånat grejer från vännens bröllop från förra året till våra bordsdekorationer . Men allvarligt talat så blir väl varje bröllop unikt även om tärnorna eller bruden har liknande kläder... alla brudgummar ser ju i princip likadana ut och det är ingen som bryr sig om det!!!

Hur som, TS hoppas verkligen att du och din vän löser situationen och att ni båda får ett varsitt underbart bröllop med tärnor i vitt... är säker på att det blir toppen!

• DrömmenSomBlevSann

Ja alltså,, det här är sjukt krångligt att förklara när jag av olika skäl inte får avslöja vissa detaljer

Ingen av mina gäster kommer va på P:s bröllop, o inga av hennes gäster kommer va på mitt bröllop.
    Vi ska båda deltaga i något med våra bröllop, där människor som inte känner oss kommer att kunna se bröllopen.

Vi bor 10 mil ifrån varann.

Jag blir bara så ledsen när hon ser det som att jag stulit hennes idé om vit tärnklänning, när jag faktiskt inte ens mindes att hon skulle ha det.
    Rosa/vitt måste väl ändå va en av de vanligaste kombinationerna på ett bröllop...

AHhh jag måste släppa det här nu, men jag hatar att nån går o tycker illa om mig!

• Tooticki

Personligen tycker jag att det är tråkigt att många bröllop är så lika i utformningen att det enda sättet att särskilja sitt är tärnornas klänningar...

• BlivandeFruJangbåge

men det är ju inte bara de vita klänningarna som var hennes idé utan även rosa dekorationer om jag föstår det rätt?

• DrömmenSomBlevSann

Jag hade köpt näbbklänningar i rosa o vitt innan hon ens berättat om tärnklänningen.

Därav mitt val på tärnklänning, för att matcha näbbklänningarna.
    Fanns ingen rosa tärnklänning som passade, då valde vi vit med rosa detaljer - för att matcha näbbarna....

Svar på tråden Vit tärnklänning? Helt fel eller?