• DrömmenSomBlevSann

Vit tärnklänning? Helt fel eller?

Ja nu är den redan köpt, och jag tycker det blir jättebra med en lite naturvit klänning till min tärna. Den är i en enkel modell, kort med kort ärm.

Men en del runt mig tycker det är fel, min mamma säger "det är BARA bruden som ska vara vitklädd på bröllopet"

Men åh! Vi kommer att piffa upp klänningen med ett rosa satinband under bysten, och ha rosa smycken. Mina näbbar har rosa klänningar med vita liv.
    Alla 3 ( tärna o näbbar) kommer ha svarta blanka skor, är kanske helfel det också?

Ville bara kolla läget med er därute, huvudsaken är ju att vi är nöjda o alla känner sig fina!

• Svar på tråden Vit tärnklänning? Helt fel eller?
  • DrömmenSomBlevSann

tack tack.

Det löser sig. Ska titta på en ny klänning på fredag, blir lite dyrare än tanken var , men jag kollar för säkerhets skull.
    Men finns det ingen där - då blir det den vita. Punkt slut.

PS Vi är ju inte ens kompisar, bara msn-vänner.

tolonta skrev 2008-09-02 13:02:11 följande:
    Och TS, jag tycker inte du ska bekymra dig över att både du och din kompis har valt vita tärnklänningar med rosa detaljer. Det är inte hela världen att ni har exakt samma färger. Enda risken är väl att någon tycker att den ena har härmat den andra, om du då kan tänka dig att säga det du har sagt här, du hade redan valt rosa och vitt, hittade ingen rosa klänning till tärnan och hade glömt bort att din kompis tärna skulle ha en vit klänning med rosa detaljer. Det borde räcka att säga, tycker jag i alla fall. Det är totalt overkill att tro att man kan ha ensamrätt på en så vanlig färgkombination som vitt och rosa... Vad gör ni om någon av gästerna har en vit klänning med rosa detaljer???
  • Tx2

TS tycker inte heller att ni skall lägga mer energi på det utan hålla fast vid den vita klänningen. Ni och hon kommer garanterat inte vara dem enda som gifter sig som har vit o rosa som färgval el vita tärnklänningar.

Shit undrar hur mina vänner kommer regera för att jag har samma tärnor som en av mina bästa vänner. Hm, undrar om dem skämtade när dem frågade om dem kunde återanvända klänningarna och den förra bruden ta min.

• dfk

Jag tycker att man absolut har rätt att välja något man tycker är fint själv, utan att behöva fråga runt om det är OK.
    Det är väldigt vanligt ändå med den här färgkombinationen,
    tänk inte mer på det här.
    Du hade inget ont uppsåt! Det handlar ju bara om kläder...
    Hoppas att det löser sig!

• DrömmenSomBlevSann

Tack så mycket för alla vänliga ord!!!

dfk skrev 2008-09-02 19:09:33 följande:
    Jag tycker att man absolut har rätt att välja något man tycker är fint själv, utan att behöva fråga runt om det är OK.Det är väldigt vanligt ändå med den här färgkombinationen,tänk inte mer på det här. Du hade inget ont uppsåt! Det handlar ju bara om kläder...Hoppas att det löser sig!
  • BlivandeFruJangbåge

hur blev det, hittade du nån annan klänning?

• nennesjuttioåtta

hahah men vem tittar på tärnorna? Det är väl ändå brudparet som är i fokus?!?!

• BlivandeFruJangbåge

klart brudparet är i fokus men bara för det är väl inte tärnorna osynliga?

• nennesjuttioåtta

nej, men tror knappast gästerna jämför med andra bröllop - och det är väl ingen katastrof om något påminde om något annat? jag har varit på 13 bröllop. 5 hade axelbandslöst med pärlor på brösten, 7 stycken brudgummar hade frackcoat, de andra hade mörk kostym. 3 hade vinröd plastrong, de andra silver eller guld med matchande väst, 6 stycken hade bara vita blommor i buketten, 3 av dem gelehjärtan som dekoration... och så vidare, och så vidare. Jag lovar, alla brudar hade vita skor! Huvaligen!
    Och jag tänkte ärligt aldrig på att de hade något som jag hade sett på någon annans bröllop, de har (precis som jag) fått inspiration nåognstans och plockat russinen ur kakan som de tyckte bäst om. Ska de verkligen skämmas för det?
    I kombination med hår, figur, brud, brudgum, blommor, kyrka, färger, gäster, årstid, whatever så blir det ändå inte lika!

• BlivandeFruJangbåge

nej fast nu var det inte riktigt vad det här handlade om...

• BlivandeFruJangbåge

bröllopen kommer ses av samma människor. Ena tjejen sa vad hennes tärnor skulle ha på sig och den andra valde då att ha likadant..

Svar på tråden Vit tärnklänning? Helt fel eller?