• DrömmenSomBlevSann

Vit tärnklänning? Helt fel eller?

Ja nu är den redan köpt, och jag tycker det blir jättebra med en lite naturvit klänning till min tärna. Den är i en enkel modell, kort med kort ärm.

Men en del runt mig tycker det är fel, min mamma säger "det är BARA bruden som ska vara vitklädd på bröllopet"

Men åh! Vi kommer att piffa upp klänningen med ett rosa satinband under bysten, och ha rosa smycken. Mina näbbar har rosa klänningar med vita liv.
    Alla 3 ( tärna o näbbar) kommer ha svarta blanka skor, är kanske helfel det också?

Ville bara kolla läget med er därute, huvudsaken är ju att vi är nöjda o alla känner sig fina!

• Svar på tråden Vit tärnklänning? Helt fel eller?
  • DrömmenSomBlevSann

Precis

Tx2 skrev 2008-09-02 11:33:12 följande:
    Bröllopen kommer att kunna beskådas av personer som inte är inbjudna och känner inte brudparet men via vissa forum ändå når ut till en allmän publik.
  • BlivandeFruJangbåge

jag förstår.
    Då är det ju lite tråkigt att ni har likadana tärnklänningar..

Men, jag ska inte bry mig mer om det... det är inte mitt bröllop. Måste ju bara få fram min åsikt iaf

• Fenixx

har man flera samma gäster på bägge bröllop så tycker jag inte man ska ta samma som den andra.

sen hade jag väl itne velat ha exakt samma som någon man känner...nån detalj kan man ju ändra.

sen har ju ingen patent på en viss färg osv.

• DrömmenSomBlevSann

Vi har inte likadana,,,,, vi har bara samma färgkombination. Modellerna är helt olika, tärnorna är olika personer i olika former.

BlivandeFruJangbåge skrev 2008-09-02 11:52:35 följande:
    jag förstår.Då är det ju lite tråkigt att ni har likadana tärnklänningar..Men, jag ska inte bry mig mer om det... det är inte mitt bröllop. Måste ju bara få fram min åsikt iaf
  • BlivandeFruJangbåge

jaja men tråkigt att du skulle ta hennes idé bara...

Lycka till iaf och hoppas ni båda får fantastiska bröllop

• DrömmenSomBlevSann

Tack

Fast jag håller forfarande inte med om att det var hennes idé... jag hade mina näbbklänningar först i vitt o rosa. Är väl ganska självklart att man matchar med det man redan har va.

• BlivandeFruJangbåge

nej fast om hon har sagt att hon skulle ha si och så innan du bestämt dig...?

Äsch skit samma jag orkar inte..

• DrömmenSomBlevSann

hahhaaha... nää jag orkar inte heller... inget har nån betydelse i slutändan.

Ha en bra dag

BlivandeFruJangbåge skrev 2008-09-02 12:10:30 följande:
    nej fast om hon har sagt att hon skulle ha si och så innan du bestämt dig...?Äsch skit samma jag orkar inte..
  • tolonta
    BlivandeFruJangbåge skrev 2008-09-02 10:08:05 följande:
    Ja men det blir ju extra roligt eftersom vi har många gemensamma gäster!Sen är det så att under tiden jag planerade inför vårat bröllop så visade hon saker som hon ville ha på sitt framtida bröllop... ett exempel:Hon ville ha en medeltidsinspirerad klänning med snörning på bysten och långa vida armar... gärna nån färg på också... nu vill hon ha en axelbandslös helt vit klänning.. dekorationer på bysten... ja min klänning helt enkelt
    Äh, du var ju först. Så varför bekymra sig, ta det som en komplimang att hon härmar dig, det måste ju betyda att du har bra smak!
  • tolonta

Och TS, jag tycker inte du ska bekymra dig över att både du och din kompis har valt vita tärnklänningar med rosa detaljer. Det är inte hela världen att ni har exakt samma färger. Enda risken är väl att någon tycker att den ena har härmat den andra, om du då kan tänka dig att säga det du har sagt här, du hade redan valt rosa och vitt, hittade ingen rosa klänning till tärnan och hade glömt bort att din kompis tärna skulle ha en vit klänning med rosa detaljer. Det borde räcka att säga, tycker jag i alla fall.

Det är totalt overkill att tro att man kan ha ensamrätt på en så vanlig färgkombination som vitt och rosa... Vad gör ni om någon av gästerna har en vit klänning med rosa detaljer???

Svar på tråden Vit tärnklänning? Helt fel eller?