• DrömmenSomBlevSann

Vit tärnklänning? Helt fel eller?

Ja nu är den redan köpt, och jag tycker det blir jättebra med en lite naturvit klänning till min tärna. Den är i en enkel modell, kort med kort ärm.

Men en del runt mig tycker det är fel, min mamma säger "det är BARA bruden som ska vara vitklädd på bröllopet"

Men åh! Vi kommer att piffa upp klänningen med ett rosa satinband under bysten, och ha rosa smycken. Mina näbbar har rosa klänningar med vita liv.
    Alla 3 ( tärna o näbbar) kommer ha svarta blanka skor, är kanske helfel det också?

Ville bara kolla läget med er därute, huvudsaken är ju att vi är nöjda o alla känner sig fina!

• Svar på tråden Vit tärnklänning? Helt fel eller?
  • BlivandeFruJangbåge

men det jag undrar är om hon berättade om det innan du bestämde dig?

• Zozo

Men snälla nan!!! TROR den här personen att hon är den första i världen som kommit pa idéen att ha vita tärnklänningar! TOM startbilden pa BT har ju haft det en längre tid!

Och axelbandslös vit brudklänning med mönster pa livet?? Sa ser ju typ hälften av klänningarna här pa BT ut!!

Har folk inte mer självförtroende än att de maste ga och sura för sadant?? Man har faktiskt inte patent pa varken vigselplatser eller klänningsmodeller, i synnerhet inte sadana som köpts i vanliga butiker..

Jag tror nog att väldigt fa brudpar medvetet kopierar nagon annans val. Visst kan man inspireras och sa men ofta är det ju att man sett nagot nagonstans som gör att man vill ha det pa ett vis. Jag har aldrig varit pa tva bröllop som ens liknat varandra och ända har de i princip alla haft vita axelbandslösa klänningar tex. Varje bröllop blir individuellt eftersom det är just det brudparets bröllop.

Jag tycker att väldigt manga brudpar blir trangsinta och rabiata när det kommer till bröllop; helt plötsligt ska alla andra styras efter detta. Ingen far gifta sig inom en viss tidsrymd runt deras bröllop, ingen far ha en liknande klänning etc etc. Nej men, get a grip! (Jag menade inte just dig TS utan i allmänhet här pa BT)

• DrömmenSomBlevSann

Jag skrev av mig lite här i forumet efter att P berättat för mig hur hon kände.
    Jag gjorde det för att nå henne, ifall hon läste forumet igen.

Ja hon hade berättat för mig att hon skulle ha vita klänningar med rosa detaljer, det stämmer.
    Detta hade jag dock glömt bort, pinsamt men sant.

Men färgkombinationen rosa/vit hade vi alltså redan innan hon berättade, och därför blev ju valet av tärnklänning i de banorna.
    Hade den blivit rosa med vita band, så hade nog P inte tagit så illa upp, som jag förstår det.

Men som sagt... då vi inte kommer ha samma gäster överhuvudtaget, o de andra som ser bröllopet inte känner oss, så tror jag inte nån kommer att tänka på detta dilemma.

Vem vet, finns kanske ännu fler i vår grupp som faktiskt också har vita tärnklänningar...

• BlivandeFruJangbåge

ok, då förstår jag.

Ja då hade det väl varit bättre att du tog tvärtom isf... men men nu verkar det vara så att du redan har bestämt dig...

• DrömmenSomBlevSann

Men åhhh ....

Vi hittade ingen i den färgkombinationen som passade min tärna i storlek!! Hon är inte nån vanlig 38 eller så , därför blev urvalet lite mindre...

Kanske vi lägger till en rosa sjal också så syns det ännu mindre av klänningen.

Men summan av kardemumman... det spelar ingen roll egentligen , jag vill bara inte bli anklagad för att förstöra för nån annan.

BlivandeFruJangbåge skrev 2008-09-02 11:00:14 följande:
    ok, då förstår jag.Ja då hade det väl varit bättre att du tog tvärtom isf... men men nu verkar det vara så att du redan har bestämt dig...
  • ElinDLB

Men seriöst du får ju använda vilken färgkombo du vill om någon blir sur för de är det ju deras problem! Håller så med Zozo!

Man får ju inspiration av varandra. Även om du skulle ha en klänning och det senare visar sig att din kompis ska ha samma så kommer ni ju inte se exakt likadana iallafall förutsatt att ni inte är tvillingar!
    Om man inte ska inspireras av varandra speciellt som man gör här på BT så borde ju inte forum som detta finnas?

Nädu jag tycker att vita tärnklänningar med rosa detaljer låter väldigt fint och var nöjd över ditt färgval!

• Aleta

Jisses!
    Spelar det verkligen någon roll?

Om man blir upprörd över att någon har liknande klänningar eller detaljer så tycker jag att man ska sätta sig ner och tänka på folk som svälter ihjäl eller miljöförstöringen eller något annat viktigt!
    Har man inte fått perspektiv då så vet jag inte vad man kan göra...

• DrömmenSomBlevSann

"Tärnorna är ju ändå en viktig del i bröllopet. Ok om ni inte kände varandra och att inte samma personer skulle se erat bröllop... men så är ju inte fallet nu..."

Så är ju faktiskt fallet

Vi känner inte varandra, pratar bara via msn.
    O inga gäster kommer gå på båda bröllopen.

äääh nu kan jag inte förklara mer... Tack för alla inlägg, tack för förståelse o tack för synpunkter

• BlivandeFruJangbåge

fast tidigare sa du att bröllopen kommer ses av samma personer?

DrömmenSomBlevSann skrev 2008-09-02 11:22:12 följande:
    "Tärnorna är ju ändå en viktig del i bröllopet. Ok om ni inte kände varandra och att inte samma personer skulle se erat bröllop... men så är ju inte fallet nu..."Så är ju faktiskt fallet Vi känner inte varandra, pratar bara via msn.O inga gäster kommer gå på båda bröllopen.äääh nu kan jag inte förklara mer... Tack för alla inlägg, tack för förståelse o tack för synpunkter
  • Tx2

Bröllopen kommer att kunna beskådas av personer som inte är inbjudna och känner inte brudparet men via vissa forum ändå når ut till en allmän publik.

Svar på tråden Vit tärnklänning? Helt fel eller?