• nni

Vårbrudar -09 se hit!

Ni som vill snacka om allt mellan himmel o jord, gällande bröllop då förstås, o som planerar bröllop till våren, kan väl skriva här?

jag själv saknar trådar gällande vårbröllop.

Hur går planeringarna, har ni bokat något?
    själva har vi bokat fotograf, duoband, o så e lokal på ingång.

När gifter ni er? här så e 18/4 satt.
    :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-01 15:40
    Nu så är jag höstbrud istället!
    Lycka till alla vårbrudar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-12 13:49
    Jag e nog tbx igen :)

• Svar på tråden Vårbrudar -09 se hit!
  • anja1661

jag gifter min 9/5....det räknas väl till våren va??
    vi bokade lokalen idag, det känns skönt! vi behöver inte kolla på den innan då min pappas 50års fest hölls där. vi har planerat in ett planeringsmöte med dem bara för att bestämma mat, dukning, personal, tårta mm.

kyrkan svarade inte!? har dem ingen telesvarare???

hur långt ahr du kommit??

jag har valt klänning men ej beställt.
    valt och frågat tärna
    valt toastmaster
    valt färgtema vinrött, vitto guld
    valt servetter med tryck
    valt tårta

ja jag e då iaf nervös!!! och vill göra allt nu!!
    mest e jag nervös för att vi sak hålla budgeten!!! vad ligger er budget på??

• elsi

Jag hänger med stockholms bruder... 090509

bokat:- lokal
    middagslokal
    frågat tärnor
    valt klänning... tror jag men den ska sys
    köpt ögon skugga !!
    mamma ha köpt Chanel 5 åt mig

inte mycket men lite....budget? så billgt som mjöligt!

• nni

Hej anja1661! Ja det tycker jag att det gör, maj e en skön varm vårmånad. :)
    vad skönt att ha lokalbiten helt klar! vi vet vilken lokal vi vill ha, den ligger i parken där vi ska vigas. Så det blir utomhus (ska ordna tak på ngt sätt)...längtar! får hoppas på fint väder, men det kan lika väl regna på sommaren som våren iofs...

Du får ringa kyrkan igen, o igen tills de svarar! Man vill ju såklart boka det man kan nu så det inte blir halvdant. Så känner jag iallafall.

Tror inte jag har kommit riktigt lika långt, än. Men stora funderingar på mycket har jag.

Vet vilken sorts klänning jag vill ha, och har en stor favorit. Ska dock ha is i magen o köpa senare.

Valt och frågat två tärnor, syster o vän
    Nästan valt bestman, har en klar av två där
    Toastmaster får bli mamma
    Tema rosa och vitt, kanske champagne med
    Duoband bokat
    Fotograf bokat
    Maten blir bokad via lokalen

Blev ändå ganska mycket att lista upp, skönt.

Hmm...budgeten. Vi har valt att ett mindre sällskap, närmaste vännerna och närmaste familjen. Budgeten ska nog ligga på runt 30 allt som allt. Hoppas det håller sig där. :P

Och vad ligger er på? hur många blir ni?

• nni

Elsi...du får gärna hänga här med.
    Haha, budgeten e det detsamma med. Ungefär. Vissa saker kostar mer, men så får det vara.
    Har du satt budgetstopp?

• anja1661

vi kommer landa på 40-45 som det ser ut nu och då har vi ju bara börjat planeringen!! men inte mer än 45....

det visade sig att nr till kyrkan var fel!! inte konstigt att vi inte kom fram. nu har vi det rätta nummret men den som har hand om bokningarna har semester och återkommer den 18:e...fasiken, kan inte vem som heslt boka in oss??? nu e jag rädd att den blir bokad innan vi hinner. men jag har satt mobilen på ringning den dagen så vi kan ringa direkt!!

nån av er vårbrudar som ska ner i vikt tills bröllopet?? jag sak ner 10. det e mitt mål...så alla sötsaker och liknande e förbjudet ! förutom på speciella tillfällen, tex barnens kalas, födelsedagar mm

• nni

okej, Detta med att hålla budgeten e verkligen ett av dom svåraste stegen...tycker jag!! Men det e bara att vara stenhård mot sig själv.

Så det var så pass...lite väl att de som har hand om det nu inte kunde boka in er ja.
    Men vi har inte bokat lokal än själva eller så, så e lite nervös där. Måste de ha semesterstängt, aja snart så öppnar dom igen iaf!

Hålla igen ska jag göra samt gå ner.
    Ska vänta o handla klänningen tills dess att jag gjort det. E väl ett bra mål??!!

• klockeblomsten

Hej!!

Vilken bra tråd!! Jag har verkligen oxå letat massor efter inspiration om vår bröllop, verkar inte vara så vanligt...

Vi ska också gifta oss den 18e April!
    Känns som att jag har planerat bröllop sedan jag var 4 år, he he. Och det är bara SÅ fantastiskt att det nu faktiskt händer på riktigt!!!
    Ha ha, min blivande man säger ibland att han tror jag har en undangömd bröllopspärm sedan flera år och att det bara saknades ett killnamn...

Det känns som att vi har de största sakerna på plats, har bokat kyrka, lokal och hotell.
    31 augusti åker vi till Thailand och jag tänkte sy upp min klänning där. Har hittat en fantastiskt fin som jag hoppas att dom kan kopiera ;) Hoppas bara att kroppen inte hinner ändra sig totalt tills April... men ett par kilo ska bort innan den stora dagen. Fast oavsett, måste ju vara lättare att sy in en klänning än att sy ut den, he he.

Vi har turen att ha många vänner som kan hjälpa oss att hålla budgeten låg. "Egen" florist, make up artist, frisör, kock, mamma gör tårtan...

Ska snart sätta igång att tillverka inbjudningskorten, så fort jag fått hem lite material jag beställt.

Hur dags ska ni skicka ut inbjudan? Vi tänker få iväg dom i sept. Är det för tidigt?

• MonKuT

fasen mitt räknas till vintern.. 21 feb!!! =)

• norpans mamma

Jag och min sambo gifter oss den 2 maj 09.

Vi har
    -bokat kyrka
    -bokat festlokal
    -klart med solosång till kyrkan
    -bestman o tärna är tillfrågade och har tackat ja.

Tänkte även boka fotograf så snart som möjligt och vi har bestämt hur inbjudningarna ska se ut,ska börja tillverka dessa inom kort.

Vårt färgtema kommer att vara rosa och dimgrönt.
    Precis som du anja 1661 vill jag ner 10 kg tills det är dags men det ska vi väl fixa.

Svar på tråden Vårbrudar -09 se hit!