Jag är med florist.
Jag är florist o ska själv börja planera vårat bröllop.
Hjälper er gärna om ni har några frågor.
Jag är florist o ska själv börja planera vårat bröllop.
Hjälper er gärna om ni har några frågor.
Anemoner är inte så lätt då tror jag, men måste kollas upp för att vara helt säkert. Blommor m ängskänsla finns hur mkt som helst just då och med tanke på ditt nicname är det kanske det du ska satsa på?
Fundera över färgskala och vilken form du lutar åt, så är det lättare att sålla i utbudet!
(Ursäkta Milos mamma att jag lägger mig i i din tråd,no offence hoppas jag)
Passionsblomma: Det är lugnt, skönt att få lite hjälp :D
Ang anemoner är det oftast fråga om pris, och runt Juli står dom högre.
Ängsblommor är ju superfint...
Ex. Delphinium, Stjärnflocka, Prärieklocka, prästkrage, veronica, freesia, astillbe, blåklint, panicum m.m
Finns också många kryddor på snitt som blir fint i ängslika buketter ex Mynta, oregano rosmarin osv. de doftar gott också.
Grejen med ängsbuketter är att man ofta blandar fler och "spretigare" material för att få den vilda känslan, än man väljer i en stramare bukett.
Kan vara smart att välja någon/några favoritblommor man vill ha med och sedan be floriste välja sådant som finns hos grossisten, så inte varenda sort blir en specialbeställning, för då blir det lätt dyrt.
kan också vara klokt med någon lite större blomma(pion tex?) som får vara lite huvudblomma och blickfång som ger lite lugn.
Tack snälla ni för goda tips!
Om anemoner är dyra eller svåra att få tag på, har ni något förslag på alternativ som kan ge liknande "känsla"/inslag i buketten?
Scabiosa finns en blomma som heter, vit eller ljuslila är den.Finns en djupt vinröd sort också. Lite ljuvare än Anemonen, men ungefär lika stor och med lite liknande kronblad. Kanske kan gå att få tag i höstanemoner på snitt också. Men vanliga anemoner kan ju också lyckas.
Tänker att vårat bröllopsfölje ska få en lila blomma att antingen ha i fickan eller i håret. Vad finns det för sorter i januari?
Som är fina som bara en?
Finns rosor som heter Cool Water, den är lila lite som"blåbär&mjölk", Tulpan, finns flera, från riktigt djupviolett till ljusare varianter,
Syren,
Orkidé-finns flera sorter, alla fina att ta lösa klockor att fästa på nål till corsage eller hårblomma.
Iris,Germini(en mindre lillasyster tll Gerbera,Feesia, Prärieklocka, Nejlika, Kalla
Ett råd. ta hjälp av en florist att få riktiga corsagenålar fästa på blommorna.Sätt dem inte i fickan utan fäst dem med nålen utanpå.
Vilken blomma du väljer handlar eg. mest om vilken ton av lila du är inne på. Hoppas att någon av dessa kan falla dig i smaken!