• MilosMamma

Jag är med florist.

Jag är florist o ska själv börja planera vårat bröllop.

Hjälper er gärna om ni har några frågor.

• Svar på tråden Jag är med florist.
  • MilosMamma
    Emmeelliie skrev 2008-09-22 16:05:55 följande:
    Vill jättegärna ha en bukett med riktigt vita blommor (rosor) och nyonblåa blommor (rosor) i färgen! Går de att ordna tor du eller ska jag lägga ner de förslaget?
    Riktigt vita finns det, nyonblå???? va e de?
  • MilosMamma
    EhjärtarE skrev 2008-09-22 16:41:06 följande:
    Hej! Jag vill använda doftranka i brudbuketten, men jag har hört att den luktar mycket, så att man till och med kan få ont i huvudet. Luktar de verkligen så mycket? Jag tycker ju att de är så fina! Dessutom funderar jag på att ha de i håret, hur funkar det om de luktar så mycket? Är det dyrt att ha doftranka i brudbuketten? Vad skulle buketten i mitt galleri kosta?Tack!
    Nu är det ju såhär att doftranka luktar väldigt myclet, men det beror ju på i vilken mängd man ska ha det, ett par blommor är ju ingen fara, tror nog inte gör så stor skillnad i pris.

Alla ni vet ju, det är jättesvårt för mej o säga priser då det är olika priser från stad till stad och det kan även vara stor skilland även från butiker i samma stad.
  • september2009bröllop

tror de kanske ska va neonblå....

• MilosMamma

okej...

Neon blå... hmm Blåa blommor e svåra överlag, Blåa rosor finns inte, men man kan special beställa det, fråga i din butik vad det kostar, säg att du inte vill ha sprayade utan beställda från hålland där dom "druckit blå färg"

• Brud 08

Jag tänkte göra min bukett själv, är inne på röda eller rosa rosor. Vilka sorters rosor är bra till rundbunden bukett? Vill gärna ha rosor som inte är så knoppiga av sig, helst en sort som "viker sig utåt" om du förstår hur jag menar. Sen gärna allmäna tips att tänka på. Hur många dagar innan ska man köpa rosorna? Några dagar innan så de hinner slå ut lagom, eller så nära inpå som möjligt? Vet att det är bra för rosor att stå i kyl. Har handlat olika typer av binderitrådar m.m. så det har jag hyfsat koll på. Ska provbinda när jag har alla grejer hemma, men vill gärna ha dina tips för att lyckas.

• Emmeelliie

Okej var kanske dåligt beskrivet av mig vilken färg jag menar. Men finns de nå fina blåa blommor överhuvudtaget?

• MilosMamma
    Emmeelliie skrev 2008-09-22 23:23:56 följande:
    Okej var kanske dåligt beskrivet av mig vilken färg jag menar. Men finns de nå fina blåa blommor överhuvudtaget?
    Ja det gör det.
    Endel blå är, anemoner, luktärt, veronica, prärieklocka och hortensia.
  • MilosMamma

Brud 08 skrev 2008-09-22 23:17:09 följande:

Jag tänkte göra min bukett själv, är inne på röda eller rosa rosor. Vilka sorters rosor är bra till rundbunden bukett? Vill gärna ha rosor som inte är så knoppiga av sig, helst en sort som "viker sig utåt" om du förstår hur jag menar. Sen gärna allmäna tips att tänka på. Hur många dagar innan ska man köpa rosorna? Några dagar innan så de hinner slå ut lagom, eller så nära inpå som möjligt? Vet att det är bra för rosor att stå i kyl. Har handlat olika typer av binderitrådar m.m. så det har jag hyfsat koll på. Ska provbinda när jag har alla grejer hemma, men vill gärna ha dina tips för att lyckas.
    Olika binderitrådar ??
    Barbie rosen har en väldigt fin form i själva blomman likaså passion rosen. köp rosorna 3 dsager innan eller 1 dag spelar inte så stor roll, det beror på hur dom ser ut när du köper dom, alla sorter ser olika ut när dom är "nya".
  • EhjärtarE
    MilosMamma skrev 2008-09-22 20:40:30 följande:
    Nu är det ju såhär att doftranka luktar väldigt myclet, men det beror ju på i vilken mängd man ska ha det, ett par blommor är ju ingen fara, tror nog inte gör så stor skillnad i pris.Alla ni vet ju, det är jättesvårt för mej o säga priser då det är olika priser från stad till stad och det kan även vara stor skilland även från butiker i samma stad.
    Vad skulle du ta för en sådan bukett då? Bild finns i mitt galleri. Jag vill bara ha någonting att gå på!
  • Big Smile

Hur torkar jag på bästa sätt min brudbukett? Ska gifta mig på lördag och kommer att ha vinröda rosor + murgröna i buketten. Vill gärna torka buketten och tar tacksamt emot tips på hur man bäst bevarar den. Tack!

Svar på tråden Jag är med florist.