Jag är med florist.
Jag är florist o ska själv börja planera vårat bröllop.
Hjälper er gärna om ni har några frågor.
Jag är florist o ska själv börja planera vårat bröllop.
Hjälper er gärna om ni har några frågor.
tror de kanske ska va neonblå....
okej...
Neon blå... hmm Blåa blommor e svåra överlag, Blåa rosor finns inte, men man kan special beställa det, fråga i din butik vad det kostar, säg att du inte vill ha sprayade utan beställda från hålland där dom "druckit blå färg"
Jag tänkte göra min bukett själv, är inne på röda eller rosa rosor. Vilka sorters rosor är bra till rundbunden bukett? Vill gärna ha rosor som inte är så knoppiga av sig, helst en sort som "viker sig utåt" om du förstår hur jag menar. Sen gärna allmäna tips att tänka på. Hur många dagar innan ska man köpa rosorna? Några dagar innan så de hinner slå ut lagom, eller så nära inpå som möjligt? Vet att det är bra för rosor att stå i kyl. Har handlat olika typer av binderitrådar m.m. så det har jag hyfsat koll på. Ska provbinda när jag har alla grejer hemma, men vill gärna ha dina tips för att lyckas.
Okej var kanske dåligt beskrivet av mig vilken färg jag menar. Men finns de nå fina blåa blommor överhuvudtaget?
Brud 08 skrev 2008-09-22 23:17:09 följande:
Hur torkar jag på bästa sätt min brudbukett? Ska gifta mig på lördag och kommer att ha vinröda rosor + murgröna i buketten. Vill gärna torka buketten och tar tacksamt emot tips på hur man bäst bevarar den. Tack!