• MilosMamma

Jag är med florist.

Jag är florist o ska själv börja planera vårat bröllop.

Hjälper er gärna om ni har några frågor.

• Svar på tråden Jag är med florist.
  • passionsblomman

Henriks älskling skrev 2008-10-07 20:42:25 följande:

Jag vet att det troligen är så kört det kan bli, men frågar ändå: tror du att det går att å något sätt få tag på pioner i januari? :(
    [/citat]

Tror inte alls att det behöver varakört. Vårblommorna börjar så smått redan i januari. Är det redan ibörjan eller lite längre fram? Ha dock en reservplan med ngt som kan fungera utipåfallatt. Och verkligen se till att prata med en florist som engagerar sig.
    Flisa80 skrev 2008-10-07 20:46:23 följande:
    [citat]
    Jag vill ha ranunkel i min bukett och vi gifter oss i mitten av juni... Är det möjligt trots att det kanske är lite sent? Och vilka färger finns egentligen?
    Ranunkler finns allt från kritvita till djupt vinröda. Kan eg bara komma på blå som INTE finns (och isf kan man säkert färga vita till blå, precis som med rosor) Juni går bra, det är jag så gott som 100 på.

Jag ska fråga lite x-tra i "halalrna" om båda era frågor.
  • Henriks älskling

Hmmm... vi gifter oss i början av januari. Men jag ska faktiskt kolla det med min florist. *hoppas, hoppas!*
    Tack! :)

Jo, förresten, en sån där stor, fet ros som består av flera rosor, vet du vad den kan gå loss på? Skulle vara kul att ha nåt annorlunda om man nu ska spendera pengar och pion inte funkar. Verkar vara galet pilligt att göra en.

• Flisa80

Åh, vad glad jag blir. Tack så mycket!!

• passionsblomman

Henriks älskling skrev 2008-10-07 20:57:27 följande:

Hmmm... vi gifter oss i början av januari. Men jag ska faktiskt kolla det med min florist. *hoppas, hoppas!*Tack! :)Jo, förresten, en sån där stor, fet ros som består av flera rosor, vet du vad den kan gå loss på? Skulle vara kul att ha nåt annorlunda om man nu ska spendera pengar och pion inte funkar. Verkar vara galet pilligt att göra en.
    Det ÄR helt galet pilligt-och jättefint också. Jättesvårt att veta vad folk tar för arbetet(för det är det som är kostnaden i det här fallet) Men räkna mellan 1800-2000 spänn någonstans, plus minus ngn hundring.Be floristen räkna på det också, när hon ändå kollar upp Pionerna: Hon behöver ju komma med alternativ om de nu är tveksamt med Pioner.Räkna kallt med att Pionerna kommer att ligga högt i pris om de går att hitta.
    Det finns också en sorts Jätte-ranunkler som är helt sjukt stora jämfört m valiga, de kunde ju kännas lite roliga som alternativ. Fråga om dem också!
  • passionsblomman

Henriks Älskling: Tillägg- Glammelie rosen (som det heter när man gör en jätteros, beror naturligtvis på HUR stor du vill ha den = antal rosor och hur lång tid. Den kan alltså dra iväg uppåt också. Prata med Floristen redan nu, det är lugnare i butikerna nu än i December. I december... är det helt totelt sinnessjukt... UNDVIK den månaden, iaf de sista två veckorna innan jul. (Hoppas alla vinterbrudar läser detta.)

• Henriks älskling

Tack så jättemycket!!! Jag ska se till att förvarna min florist i tid. :)

• svartvitabruden

Jag vill göra våra bordsdekorationer själv, kan ni tipsa om något fint man kan göra i skålar med vita rosor som ger en vintrig känsla? Tänkta vita rosor med sisal och lite silverglitter runt men funakr det?

• MilosMamma
    svartvitabruden skrev 2008-10-08 08:09:13 följande:
    Jag vill göra våra bordsdekorationer själv, kan ni tipsa om något fint man kan göra i skålar med vita rosor som ger en vintrig känsla? Tänkta vita rosor med sisal och lite silverglitter runt men funakr det?
    Klart att det funkar, kom ihåg oasisen bara, sen kan du ju ta brudslöjan som fyller bra, Kanske fina cypress kvistar smala sop, du kan surra ihop lite slarvif med fin silvertråd och lägga runt kanten.
  • svartvitabruden
    MilosMamma skrev 2008-10-08 08:44:42 följande:
    Klart att det funkar, kom ihåg oasisen bara, sen kan du ju ta brudslöjan som fyller bra, Kanske fina cypress kvistar smala sop, du kan surra ihop lite slarvif med fin silvertråd och lägga runt kanten.
    Tack för tipset

Någon som vet var man kan köpa sisal billigt? Hittade på wedshop men det är inte mycket man får kanske där?
  • MulleNuh

Kan man inte ha en sån där "boll" i något konstigt material? haha vilken bra förklaring!!

Sån man kan ha i korgar med nedstuckna blommor i! Och sen sticka in tex rosor som är VÄLDIGT korta i skaftet?!

Förstår någon vad jag försöker få fram??

Svar på tråden Jag är med florist.