Jag är med florist.
Jag är florist o ska själv börja planera vårat bröllop.
Hjälper er gärna om ni har några frågor.
Jag är florist o ska själv börja planera vårat bröllop.
Hjälper er gärna om ni har några frågor.
Hej ville bara tala om att jag provband brudbukett o en tärnbukett o en coursage, testade att ha de i rumstemp o kyl... brudbuketten jag hade i rumstemp var fin i ca 5 dgr, rosa o vita stora rosor med brudslöja murgröna o blad...tärnbukett med rosa o vita rosor brudslöja o blad, snabbt dopp i hett vatten sedan ställde jag den kallt i kylskåpet, buketten höll sig fin i ca 3.5 vecka o courasen som jag la i en påse 1 månad, helt otroligt va... jag är hobby blommare...alltså jag älskar att göra blomsterarr mm....
och blommorna var köpta på hötorget...
Hejsan, vårt bröllop ska gå i svart rött och silver.. möjligtvis med lite vitt. Är bägge två rockare så ville ha lite av det svarta för att vis alite personlighet. å vill ha en riktigt mörkröd sammets färg. klänningen skall nog vara vit antingen emd svart eller rött band. vad för slags blom arrangemang passar på borden och runt omkring? buketten blir nog bara en rund tätt boll tycker de är fina och vackers kontrast mot det vita att ha sammetsröda roser.
Gerbera eller Germini är en blomma som du "får ut" mycket av till dekorationer. Den är både iögonfallande och fyller ut bra. Den finns både klarröd och riktigt mörkröd.
Organzatyg i svart kan bli asballt, vill ni vara lite försiktigare m det svarta finns det massor av vackra band att välja på. Dessa kan fästas i dekorationerna och på så sätt få ut större volym utmed bordet.
Svartsprayade och silversprayade grenar o dyl finnas hos floristens leverantörer.
Liksom sten, glaskross och annat kul.
Ljuslyktor i silver borde ge fint sken. Helst MÅNGA lyktor. Gruppera dem för bästa effekt. Kanske tom ngra svarta blockljus i komb. i grupperna?
Svarta fjädrar kan också vara ngt. Fjärilar , fåglar mm är också väldigt "hett" just nu. Silverkandelabrar... Jag vet ju inte riktigt HUR rockiga ni är, men ofta är det bra att tänka "ska det vara så ska det vara ordentilgt"
Låter härligt det du beskrivet. vill intw att det svarta ska överta. absolut inte.. kandelaber tkr jag e jätte fint. gärna klädda i blommor.
Igen: samma råd som till andra förut- prata ihop dig med en intresserad florist i god tid så kan hon hålla utkik efter olika roliga inslag när hon själv shoppar loss. Ofta känner jag att "åh, typiskt, det hade de nere hos den och den leverantören, hade ju varit snyggt, men..." Och så är den där pippifågeln eller stensorten eller vaddet nu är slut.
Detta behöver ju inte innebära att ni köper varenda grej från blomsteraffären, men de kan bidra med mycket mer än bara själva blommorna om de tidigt kommer med i processen.
De ska också kunna visa dig olika färkomb. och diskutera fram vilken fördelning av färger och material som blir lagom för er.
Tror mkt på Germini el Gerbera och ngn ball nejlika i själva bordsdek. Eller att lägga Germini lösa utmed bordet.
Hej tjejer!
tänkte få lite hjälp av er här inne; vad finns för fina snittblommor i början av mars?
ÄLSKAR tulpaner men vill veta fler blommo så jag kan bestäma färgtema osv...
Mars är en tacksam månad! Då tror jag nämligen att du kan få tag på i stort sett vad du vill.
Försök se ngn känsla eller stil framför dig eller ngn färg du gillar så har du det som första hang-up. Vet du att du gillar tulpaner-bra, då har du en start.
Då kanske "vårkänsla" kan vara en tanke tex.
-Vill du ha det blommmigt och romantiskt eller stramt och stilrent?
-Mycket färg eller diskret?
-Lekfullt eller elegant?
-Annorlunda eller traditionellt?
Fundera över lite olika varianter och vartåt du lutar och hur du ser festen som helhet. Då är det lättare att ge blomförslag.(Det finns nämligen hur många olika sorter som helst...)
Jag vet att det troligen är så kört det kan bli, men frågar ändå: tror du att det går att å något sätt få tag på pioner i januari? :(
Jag vill ha ranunkel i min bukett och vi gifter oss i mitten av juni... Är det möjligt trots att det kanske är lite sent? Och vilka färger finns egentligen?
vad är det för blommor som är säsongs blommor i september? för visst är dessa billigare?