• MilosMamma

Jag är med florist.

Jag är florist o ska själv börja planera vårat bröllop.

Hjälper er gärna om ni har några frågor.

• Svar på tråden Jag är med florist.
  • september2009bröllop

en lite fråga till.. hur tror ni de går att torka den??

• passionsblomman
    september2009bröllop skrev 2008-10-22 21:32:27 följande:
    en lite fråga till.. hur tror ni de går att torka den??
    Dåligt!!! Tyvärr... Den kommer att se bedrövlig ut för att uttrycka det glasklart Njut av den under er dag och sätt den i vatten sedan så håller den lätt en-två veckor i vas.
  • september2009bröllop

ok då vet jag

• MarianneL

Jag undrar om ni vet vilka blommor det är på 4,8 och sista bilden i mitt bildarkiv?
    Rosor ser ja, men är det nån speciell sort. De andra har jag ingen aning om.

• hummle

* hur praktiskt/opraktiskt är det eg att ha tulpaner i sin bukett?
    e ju döförälskad i just tulpaner så jag har ALLTID velat ha d...men har oxå fått upp ögonen för ranunkeln

* kan floristen verkligen bedömma vad som passar mej o min klänning?
    jag vill vara 100% på att d ger ett ärligt svar, vill ju ha nått som passar inta ha en viss bukett bara för att jag tycker om en sådan. ingen ska tänka "hmmm varför en sån bukett den passar ju inte in alls"
    så jag menar ABSOLUT inget illa utan en ärlig fråga till er florister här inne kan ni se helheten framför er o säga (om kunden frågar) du skulle passat bättre i en så lr sån t just den klänningen o håret osv osv...

funderat på droppformad innan men e osäker lutar mer mot en som man kan ha liggandes på armen (längre modell) eller en rundbukett att håla i handen.

• passionsblomman
    MarianneL skrev 2008-10-22 23:14:52 följande:
    Jag undrar om ni vet vilka blommor det är på 4,8 och sista bilden i mitt bildarkiv? Rosor ser ja, men är det nån speciell sort. De andra har jag ingen aning om.
    Det är väldigt vanskligt att gissa namn utifrån en bild, De första två innehåller uppenbarligen olika trädgårdsrosor. Ser ut som gammaldags Engelska sorter. Den sista är vanliga snittrosormen sorterna kan vara vilka som helst bland alla creme/champange som finns... Däremot är det bra att ha en sådan bild att visa hos floristen, då det ger en god bild av vad som önskas i färgtoner och känsla.
  • passionsblomman
    hummle skrev 2008-10-23 09:57:32 följande:
    * hur praktiskt/opraktiskt är det eg att ha tulpaner i sin bukett?e ju döförälskad i just tulpaner så jag har ALLTID velat ha d...men har oxå fått upp ögonen för ranunkeln* kan floristen verkligen bedömma vad som passar mej o min klänning?jag vill vara 100% på att d ger ett ärligt svar, vill ju ha nått som passar inta ha en viss bukett bara för att jag tycker om en sådan. ingen ska tänka "hmmm varför en sån bukett den passar ju inte in alls"så jag menar ABSOLUT inget illa utan en ärlig fråga till er florister här inne kan ni se helheten framför er o säga (om kunden frågar) du skulle passat bättre i en så lr sån t just den klänningen o håret osv osv... funderat på droppformad innan men e osäker lutar mer mot en som man kan ha liggandes på armen (längre modell) eller en rundbukett att håla i handen.
    Tulpaner är jättefint till brud och alldeles utmärkt att mixa med ranunkler, så du kan gott få båda dina favoriter i samma.
    jag för min del pratar gärna med bruden om helhet och ger mina råd och bedömer vad jag tycker passar.
    Vanligt just nu är att man får råda att inte ta en för liten och pyttig bukett, då de flesta faktiskt har rätt stora klänningar.
    Jag tycker det är ett signum för en yrkesskicklig florist att hon/han kan hjälpa kunden fram på ett bra sätt.

Sedan är olika butiker olika bra på olika saker och alla är ärligt talat inte så intresserade av brudbinderier, då det inte är det mest lönsamma för butikerna. Då ska man leta sig vidare till en florist som faktiskt gillar det här med bröllop och festarrangemang.
  • tjohooj

Hej,hej! Jag skulle gärna vilja fråga en grej..
    Jag ska gifta mig 1/8 2009 och jag skulle vilja ha solroser i min bukett,finns det då(jag kan inget om blommor...)?? Inte dom stora utan dom lite mindre? Tror du på det?

• passionsblomman
    tjohooj skrev 2008-10-23 21:24:10 följande:
    Hej,hej! Jag skulle gärna vilja fråga en grej..Jag ska gifta mig 1/8 2009 och jag skulle vilja ha solroser i min bukett,finns det då(jag kan inget om blommor...)?? Inte dom stora utan dom lite mindre? Tror du på det?
    Jajjamänsan! Solrosorna är toppenfina så års. Det finns en massa olika utöver de stora gula. Perfekt val för årstiden!
  • tjohooj

Tack! Nu är jag ännu lyckligare

• passionsblomman
    tjohooj skrev 2008-10-23 21:55:30 följande:
    Tack! Nu är jag ännu lyckligare
    Roligt att kunna bidra till att någon känner sig lycklig
Svar på tråden Jag är med florist.