Jag är med florist.
Jag är florist o ska själv börja planera vårat bröllop.
Hjälper er gärna om ni har några frågor.
Jag är florist o ska själv börja planera vårat bröllop.
Hjälper er gärna om ni har några frågor.
September2009bröllop,
Skogstrollet89
Jag tycker ni till att börja med ska fundera ut lite vilken stil och form på bukett det är ni är ute efter.
Ingen av er behöver oroa er, för det finns gott om blommor att välja på. Det är inte så meninsfullt att rabbla upp en massa här, det vore en annan sak att visa bilder.
Du som ska stå brud i december kan gott och väl gå och ta ett första blomsnack med din florist redan nu, för nu finns ju de blommorna kanske tom hemma och du ka få titta och känna efter lite. Blandat med andra material eller nedpockad som extra detalj och pricken över i, behöver heller inte orkidéer bli så dyrt. Nejlikor tycker jag är underskattade i sammanhanget. Både i kompakta buketter och droppformade kan de verkligen vara jättefina, och det är en mkt prisvärd blomma.
Du som har alla hjärtan som din dag ska absolut leta rreda på en duktig florist nu, medan lugnet råder i butikerna. Snart börjar "julhelvetet" då alla florister undrar varför de valde ett så idiotiskt yrke Eftersom du har de färger du har i temat, behöver du heller inte vara rädd för priset. Det är röda och rosa rosor som blir sinnessjukt dyra på Valentines.(Detta beror på att det är den enda dag som firas över hela världen samtidigt och odlarna ser till att få betalt därefter.)
Leta efter duktiga florister nu, och är de dumma och dåliga så berättar ni det både för dem och mig
Gillar du tex tulpaner och ranunkler kan det bli en kanonfin bukett som inte behöver blo så dyr.
Jo då känns bra. kan man boka konsultation med en florist där dom ritar upp en skiss på allt och visar vilka blommor eller, kostnadsfritt?
okej tack så mycket, får ut på spaning på måndag :)
Hejsan vårat bröllop ska ha färgerna vinröd silvergrå svart och vit. Har sett olika buketter på nätet och funderar på om de möjligen finns mörk röda kalla blommor???
Frågan är ska man ta in någon annan färg i där då??? ex vit band runt med något silvergrå på. Skulle de vara snyggt. Och om de inte finns mörk röda kalla vad kan man ta istället för då??? Jag är inte så förtjust i rosor. Vill ha en enkel men stilfull bukett ej för plottrigt/masstig.
grymt tacksam för svar.
Har varit ner till våran interflora butik men där fick jag kalla handen om ideer. Samt att hon tyckte jag skulle veta att "om" jag bokar en konsultation så kostar de pengar. Samt att hon gärna innan vi bokar denna tid, få nästan skrifligt bekräftelese på att hon skulle göra buketten till bröllop.
Vi ska inte gifta oss förrän i slutet på juli nästa år.
Hur är det med orkider i bröllopsbuketter? kan man sådana? håller dessa en hel dag? Kan man torka orkider? Och vad kan man ha för blommor/växter till orkider? Gärna något åt blå, vit, silver hållet
Men usch!! Lät ju inge kul!!
F A M E skrev 2008-10-13 10:33:49 följande:
F A M E skrev 2008-10-13 10:33:49 följande: