• MilosMamma

Jag är med florist.

Jag är florist o ska själv börja planera vårat bröllop.

Hjälper er gärna om ni har några frågor.

• Svar på tråden Jag är med florist.
  • Tidsmaskin

Ska inte gifta mig förrän i juni iofs... men, hur långt innan ska man beställa blommorna? Visst borde det gå att få rosa ranunkler i juni? Vill ha en lite gammeldags bukett, fler förslag på blommor? Gärna i rosa.

• Fejs

Ha du några förslag på plommonfärgade (mörk lila-vinröd) blommor?

• MilosMamma
    Tidsmaskin skrev 2008-08-16 20:49:21 följande:
    Ska inte gifta mig förrän i juni iofs... men, hur långt innan ska man beställa blommorna? Visst borde det gå att få rosa ranunkler i juni? Vill ha en lite gammeldags bukett, fler förslag på blommor? Gärna i rosa.
    Ja ska man ha spec blommor i så 1 månad innan, annars ett par veckor.

Ranunkel är ju superfint, Kanske med nån prärieklocka, anemoner och luktärtor är väldigt ljuvliga och passar bra som "äldremodell" blommor =)
  • Tidsmaskin

Jaaaaaaaaaaaaa, vilka bra förslag! Tack!

MilosMamma skrev 2008-08-17 09:07:35 följande:
    Ja ska man ha spec blommor i så 1 månad innan, annars ett par veckor.Ranunkel är ju superfint, Kanske med nån prärieklocka, anemoner och luktärtor är väldigt ljuvliga och passar bra som "äldremodell" blommor =)
  • FinalFantasy

Ska göra bordsdekorationer själv och undrar var man kan få tag i sisal och sedan vilka blommor man kan göra klara dagen innan i tex skålar mm (tänkte ha oasis i botten som stöd) och om de kan stå framme under natten?

Även tips till bukett blommor som är hållbara och som passar ett svartvitt vinterbröllop

• MilosMamma
    FinalFantasy skrev 2008-08-17 19:21:55 följande:
    Ska göra bordsdekorationer själv och undrar var man kan få tag i sisal och sedan vilka blommor man kan göra klara dagen innan i tex skålar mm (tänkte ha oasis i botten som stöd) och om de kan stå framme under natten? Även tips till bukett blommor som är hållbara och som passar ett svartvitt vinterbröllop
    Alltså du kan göra alla bordsdekorationer dagen innan, bara oasis får sjunka i vatten på sin egen tid, sen är det bra att ha dom i kyl tills den dagen ni ska gifta er, alltså hela bordsdekorationerna.

Ska du göra brudbuketten själv?
  • FinalFantasy

Ja ska göra allt själv

MilosMamma skrev 2008-08-18 12:59:02 följande:
    Alltså du kan göra alla bordsdekorationer dagen innan, bara oasis får sjunka i vatten på sin egen tid, sen är det bra att ha dom i kyl tills den dagen ni ska gifta er, alltså hela bordsdekorationerna.Ska du göra brudbuketten själv?
  • Fejs

vad kostar bordsdekorationer om man ska ha 10 st i 10 cm hög vas med diametern 10? (lila blommor av nått slag)

• Fenixx

Jag hade tänkt ha gerbera i min bukett, men sloknar dem fort i värmen? tänkte med fotografering, vigsel osv. vi gifter oss i juli och blir det en kanonvarm dag så känns det trist att ens bukett sloknar med en gång.
    jag ska alltså inte ha hållare utan fria stjälkar. vill ha en enkel naturfin bukett.

ska man ändå chansa på gerbera eller finns det andra tåligare blommor?

• MilosMamma
    Fejs skrev 2008-08-18 15:20:07 följande:
    vad kostar bordsdekorationer om man ska ha 10 st i 10 cm hög vas med diametern 10? (lila blommor av nått slag)
    Det kan jag ej svara på, alla butiker har olika priser.
Svar på tråden Jag är med florist.