• MilosMamma

Jag är med florist.

Jag är florist o ska själv börja planera vårat bröllop.

Hjälper er gärna om ni har några frågor.

• Svar på tråden Jag är med florist.
  • MilosMamma
    prd skrev 2008-08-06 16:30:15 följande:
    HejDet finns bild på den i mitt galleri.Det va gröna blad runt om buketten underst om man säger och dom lappade över varandra.Det va där som det lossnade.Men den va jätte fin men tycker kanske det ska hålla lite längre.
    Då ska du gå tillbaka o säga hur besviiken du blev, det är ju enda en av dom största dagarna i ens liv.
    Dom gottgör dej nog, men himla tråkigt att det hände för det SKA inte hända om man är försiktig.
  • MilosMamma
    Troll1 skrev 2008-08-06 23:30:27 följande:
    Kan du eller ngn annan se vad det är för rosor (och vad de andra blommorna är för sorter) på denna bild? www.brollopstorget.se/hem/troll1/gallery/phpg...Fina färger!
    rosorna var knepiga, callors beställningsnamn är ja värdelösa på, men vita med rosa ser ja ju, sen är det anastacia kryss o dom skriver man oftast bara mörk eller ljuslila på sen är det rosépepparkvistar.
  • MilosMamma
    millanros skrev 2008-08-07 18:41:22 följande:
    www.wedshop.se/index.asp är det här normalpriser??? Funderar på om det blir billigare att göra själv
    göra nålarna själv??
  • Tant Doris

Hej MilosMamma!

Går och funderar över vilka blommor jag vill ha med i buketten. Kan ingenting om blommor och vill inte bli "lurad" att ha med dyra blommor eller liknande. Har inga blommor jag "bara måste" ha med i min bukett utan jag tänkte låta floristen få fria händer inom min budget.

Vill gärna ha en ljus bukett (typ övervägande vita blommor) med något som bryter av i t.ex grönt. En liten droppe blir det nog.

Kan du ge tips på blommor som jag kan ha i min bukett?

• Tant Doris

Tant Doris skrev 2008-08-07 23:30:54 följande:

Hej MilosMamma!Går och funderar över vilka blommor jag vill ha med i buketten. Kan ingenting om blommor och vill inte bli "lurad" att ha med dyra blommor eller liknande. Har inga blommor jag "bara måste" ha med i min bukett utan jag tänkte låta floristen få fria händer inom min budget.Vill gärna ha en ljus bukett (typ övervägande vita blommor) med något som bryter av i t.ex grönt. En liten droppe blir det nog.Kan du ge tips på blommor som jag kan ha i min bukett?
    Ska kanske tillägga att vi gifter oss i augusti.
  • MilosMamma

Tant Doris skrev 2008-08-07 23:30:54 följande:

Hej MilosMamma!Går och funderar över vilka blommor jag vill ha med i buketten. Kan ingenting om blommor och vill inte bli "lurad" att ha med dyra blommor eller liknande. Har inga blommor jag "bara måste" ha med i min bukett utan jag tänkte låta floristen få fria händer inom min budget.Vill gärna ha en ljus bukett (typ övervägande vita blommor) med något som bryter av i t.ex grönt. En liten droppe blir det nog.Kan du ge tips på blommor som jag kan ha i min bukett?
    Det bästa är att du går till din butik, en florist kommer inte lura dej att köpa en dyrare bukett. Säg dinas önskemål så kommer floristen säga vad det kostar.

Det är just när man önskar sej specifika blommor och börjar bestämma vilka sorter osv priset brukar bli dyrare =)
  • Troll1

Tack Milosmamma för all hjälp! Jag ska åka till florist med lite bilder i dagarna.

• lojeli

Hej på er!

Jag är ny här och jätteglad att jag hittat hit!

Jag tänkte passa på att ställa en fråga till Milosmamma. Jag undrar vad skillnaden är emellan en "vanlig" blombukett och en brudbukett. Brudbuketterna verkar bli så himla dyra...

Jag vill gärna ha lite gammeldags trädgårdsblommor, typ pioner. Buketten ska heller inte vara så stor.

• MilosMamma
    lojeli skrev 2008-08-08 13:08:20 följande:
    Hej på er!Jag är ny här och jätteglad att jag hittat hit! Jag tänkte passa på att ställa en fråga till Milosmamma. Jag undrar vad skillnaden är emellan en "vanlig" blombukett och en brudbukett. Brudbuketterna verkar bli så himla dyra...Jag vill gärna ha lite gammeldags trädgårdsblommor, typ pioner. Buketten ska heller inte vara så stor.
    Hej hej o välkommen.
    I en brudbukett går det oftast till flera blommor, för att kunna få en fin form, en vanlig bukett blir ju oftast bara rund, en vanlig bukett kan man inte få droppformad lika bra som i en brudbukett för en brudbukett gör du i en hållare o sticker alla blommor i oasis, det kräver mer jobb o arbetstid, mer blommor, mer pill o knåp osv = Dyrare =)
  • ninaojocke

helt underbart med en florist.

Skulle uppskatta lite tips.

Temat för vårat bröllop är havet,2 blåa nyanser och vitt och tärnorna skall ha mörkblåa klänningar, finns det mycket blåå blommor?

Svar på tråden Jag är med florist.