• MilosMamma

Jag är med florist.

Jag är florist o ska själv börja planera vårat bröllop.

Hjälper er gärna om ni har några frågor.

• Svar på tråden Jag är med florist.
  • MilosMamma
    efternamnsbyte skrev 2008-07-29 22:57:07 följande:
    Har inte fått några svar just i min startade tråd så jag provar här istället... Önskar tips på lila blommor som inte kostar skjortan. Ska nog gifta oss i slutet av maj 09
    Hmm lila,..
    jag drar väl några stycken då =P

veronica, prärieklocka, gerbera/germini, rosor , callor, nejlikor. Men för att få en lila bukett behövs inte bara lila blommor =)
  • SuperRultan

Hej ! Vi ska gifta oss 9 augusti och jag vill ha rosor och ranunklar.... nu säger min florist att det inte är säsong för ranunklar... vad kan jag andvända i stället för att få samma känsla ??

• Kärlek ger näring åt själen

Nu kommer jag med en fråga till

Jag har hittat en droppformad bukett med : rosor,gerbera(/germerni) och kallor. Min fråga är då vilken av dessa blommor ska jag "plocka" upp i corsagen? Tärnbuketten blir med rosor och en eller två gerbera/germerni.

buketten kommer att gå i rosa/rost toner

• Abica

Hej!

Vår värdinna ska dela ut rosenblad fördelade i små tygpåsar till gästerna. Eftersom det kommer ta en del tid att plocka av alla blad o stoppa i påsar hoppas vi på att kunna göra det dagen innan bröllopet.
    Tror du att vi kan göra det utan att rosenbladen blir fula på nåt sätt? Hur ska vi isf förvara dem på bästa sätt?

Tack på förhand!

• MilosMamma
    SuperRultan skrev 2008-07-29 23:58:32 följande:
    Hej ! Vi ska gifta oss 9 augusti och jag vill ha rosor och ranunklar.... nu säger min florist att det inte är säsong för ranunklar... vad kan jag andvända i stället för att få samma känsla ??
    prärieklocka är helfint.
  • MilosMamma

Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-07-30 11:05:42 följande:

Nu kommer jag med en fråga till Jag har hittat en droppformad bukett med : rosor,gerbera(/germerni) och kallor. Min fråga är då vilken av dessa blommor ska jag "plocka" upp i corsagen? Tärnbuketten blir med rosor och en eller två gerbera/germerni.buketten kommer att gå i rosa/rost toner
    De som ska "plockas" upp för corsage är den blomman det är mest av i buketten tycker jag.
  • MilosMamma
    Abica skrev 2008-07-30 11:36:20 följande:
    Hej!Vår värdinna ska dela ut rosenblad fördelade i små tygpåsar till gästerna. Eftersom det kommer ta en del tid att plocka av alla blad o stoppa i påsar hoppas vi på att kunna göra det dagen innan bröllopet. Tror du att vi kan göra det utan att rosenbladen blir fula på nåt sätt? Hur ska vi isf förvara dem på bästa sätt? Tack på förhand!
    Hej ja det kan du, jag ska ha samma sak, PLocka av dom sprays lite vatten på alla nnan du plockar ner dom i påsarna o förvara i kylen =)
  • Kärlek ger näring åt själen

Då blir det rosen Tack

MilosMamma skrev 2008-07-30 19:17:02 följande:
    Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-07-30 11:05:42 följande:
    De som ska "plockas" upp för corsage är den blomman det är mest av i buketten tycker jag.
  • millanros

Funderar på att testa att göra en egen bukett.. Vad skulle jag behöva mer än blommorna?? vad kan jag köpa sånt? (billigt)

Svar på tråden Jag är med florist.