• MilosMamma

Jag är med florist.

Jag är florist o ska själv börja planera vårat bröllop.

Hjälper er gärna om ni har några frågor.

• Svar på tråden Jag är med florist.
  • millanros

Hej!!
    Vill gärna ha tips på lila vinterblommor... tänkte ha murgröna oxå...

(psst.. hej mysifer är vi i samma trådar överallt )

• Angelikasen

Hej!

Jag gifter mig den 6 september och vårt färgtema är ljusgrönt vitt och silver, jag vet att det är väldigt vårigt, men grönt är liksom min favvofärg. Jag har bestämt att jag ska ha cremefärgade rosor och ljusgröna nejlikor i buketten, men nu undrar jag om det kunde bli fint med en ensam vit lilja också, eller om den är för stor och det kanske finns nån annan liknande blomma som kan passa.
    Sen har jag bestämt att jag inte ska ha brudslöja utan tänkte sätta upp håret i en svinrygg och sätta rosor och nejlikor längs kanten. Är det något speciellt man bör tänka på då? Jag har en känsla av att åt minståne rosorna kommer se ganska trötta ut framåt kvällen, själva vigseln är i och för sig inte förrän halv sju på kvällen, så det kanske går?

// Angelikasen

• MilosMamma
    Angelikasen skrev 2008-07-25 21:10:26 följande:
    Hej!Jag gifter mig den 6 september och vårt färgtema är ljusgrönt vitt och silver, jag vet att det är väldigt vårigt, men grönt är liksom min favvofärg. Jag har bestämt att jag ska ha cremefärgade rosor och ljusgröna nejlikor i buketten, men nu undrar jag om det kunde bli fint med en ensam vit lilja också, eller om den är för stor och det kanske finns nån annan liknande blomma som kan passa. Sen har jag bestämt att jag inte ska ha brudslöja utan tänkte sätta upp håret i en svinrygg och sätta rosor och nejlikor längs kanten. Är det något speciellt man bör tänka på då? Jag har en känsla av att åt minståne rosorna kommer se ganska trötta ut framåt kvällen, själva vigseln är i och för sig inte förrän halv sju på kvällen, så det kanske går? // Angelikasen
    om ni ska gifta er så sent kommer nog rosorna vara lika fina hela kvällen tror jag =)

En enda utslagen lilja sue vara jättefnt i buketten =)
  • MilosMamma
    millanros skrev 2008-07-25 21:02:45 följande:
    Hej!!Vill gärna ha tips på lila vinterblommor... tänkte ha murgröna oxå... (psst.. hej mysifer är vi i samma trådar överallt )
    rosor, prärieklocka, vaxblomma. germini, lila brudslöja. ja det finns assor .. =)
  • millanros

Germini var ju fin

Vad tror du för ca pris på en brudbukett med murgröna och germini?

• karmag

Hej! Jag ska gifta mig i Oktober och vill ha en färgsprakande höstbukett! Tänkte höstfärger röd-orange -gul i olika toner. Hur tror du det blir? Kanske lite bär etc ? Tacksam för tips!

• MilosMamma
    millanros skrev 2008-07-25 23:15:27 följande:
    Germini var ju fin Vad tror du för ca pris på en brudbukett med murgröna och germini?
    beror på om du ska ha den i hållare eller at stjälkarna ska synas? och om du bor i en storstad eller ej.
  • MilosMamma
    karmag skrev 2008-07-25 23:21:44 följande:
    Hej! Jag ska gifta mig i Oktober och vill ha en färgsprakande höstbukett! Tänkte höstfärger röd-orange -gul i olika toner. Hur tror du det blir? Kanske lite bär etc ? Tacksam för tips!
    jättefint, spec med lite bär, florister kan även få tag i röda blad som inte torkar så fort, snyggt att ha som manchett =)
  • Angelila

Jag gifter mig den 30/8, och vill ha en ganska tät bukett i mörkrött och lite vitt. Vilket passar bäst, rosor eller nejlika?
    Hur många rosor/nejlikor går det åt till en medelstor bukett?

• Kärlek ger näring åt själen

Jag precis som Karmag gifter mig i Oktober , jag funderar på en rundbukett som är handbunden men vita rosor i grunden men sen så funderar jag på att få in något höstigt i typ orange. Men frågan är vilket som blir snyggast om man ska köra på typ organga rosor eller minigerbera? jag har annars en liten tanke på att ha en vit rosbukett med röda rosor runt om längst ner och sedan ha blad som ramar in hela buketten.

Men frågan är vad som blir snyggast

Svar på tråden Jag är med florist.