• MilosMamma

Jag är med florist.

Jag är florist o ska själv börja planera vårat bröllop.

Hjälper er gärna om ni har några frågor.

• Svar på tråden Jag är med florist.
  • skille

Jeg vil ha en bukett med en eller fler blå blomster, hvike blomster passer til dette?

• grabbarna

ja visst gör det hoppas det funkar bara och att jag hittar ngr passande glas att ha som vas för det har jag inga ännu

FinalFantasy skrev 2008-07-28 10:20:19 följande:
    Lät fint
  • FinalFantasy
    grabbarna skrev 2008-07-28 10:30:13 följande:
    ja visst gör det hoppas det funkar bara och att jag hittar ngr passande glas att ha som vas för det har jag inga ännu
    Jag tänkte ha likannde fast med rosor i och täntke köpa såna där små värmeljuslyktor, sådana lite högre glasmodeller De borde räcka för att ha en i varje
  • karpalo

MilosMamma

Jag funderar på att binda buketter till vårat bröllop i augusti.
    Vill ha enkla handbundna buketter med rosor.
    Min fråga är hur man gör om man vill ha slingor av tex murgröna runt buketterna?
    Hur får man murgrönan att "hållas på plats" runt om buketten?
    Finns det andra växter som man kan använda för att "rama in" buketten, än murgröna?
    Hur är det med humle eller kaprifol?

Tacksam för ditt svar!

• giz83

Hej
    jag skulle vilja veta vart man kan få tag på en blombåge som vi kan vigas i...inte som man ska ha vid middagsbordet.
    vet du några bra tips?
    i sthlms området om du råkar ha nån aning...=)

MVH Gisela

• mariekex

Hej!

Var kan man köpa pärlor på nål som man sticker ner i buketten? Finns det någon bra sida på nätet som säljer?

Mvh Marie

• Kärlek ger näring åt själen

Jag köpte på Panduro hobby
    Tror de kosta 20:- för 24 nålar eller så var det tvärtom *Skrattar*
    Sök på floristnålar

mariekex skrev 2008-07-28 17:25:15 följande:
    Hej!Var kan man köpa pärlor på nål som man sticker ner i buketten? Finns det någon bra sida på nätet som säljer?Mvh Marie
  • FinalFantasy
    mariekex skrev 2008-07-28 17:25:15 följande:
    Hej!Var kan man köpa pärlor på nål som man sticker ner i buketten? Finns det någon bra sida på nätet som säljer?Mvh Marie
    wedshop.se
  • MilosMamma
    grabbarna skrev 2008-07-28 10:16:10 följande:
    en fråga ang hjärtan på tråd kan man knipsa en kvist av sådana och sätta i en vas och dom håller? har beställt minigerbera till småvaser och funderar på om kan kan sätta till hjärtan på tråd som faller ut vasen och ligger lite på bordet...
    Visst o hjärtan klarar sej utan vatten en dag.
  • MilosMamma
    skille skrev 2008-07-28 10:25:41 följande:
    Jeg vil ha en bukett med en eller fler blå blomster, hvike blomster passer til dette?
    Prärieklocka, veronica, delphinium, anemone, hortensia, är blåa blommor, finns fler o till det passar nästan allt, det är ju en smaksak =)
Svar på tråden Jag är med florist.