några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där. Del 3
Hej brudar, nu fortsätter vi vårt prat i ännu en tråd. Gamla som nya balkanbrudar är välkomna
Hej brudar, nu fortsätter vi vårt prat i ännu en tråd. Gamla som nya balkanbrudar är välkomna
Men va smart! Lösögonfransar! det tänkte jag inte ens på :) Jag har i o f s inte använt det tidigare, så jag får väl prova innan :) Några tips vad man ska tänka på??
Jag hade inte heller använt det innan så jag fick öva lite innan...
Jag köpte smink som skulle vara bra att ha när det är varmt men det hjälpte inte så mkt i 40 graders värme...men men det enda är att jag var glansig på vissa foto men mitt smink runt ögonen och så höll hur bra som helst!
Jag valde att satsa på mitt ögonsmink och sen hade jag bara läppglans på läpparna men det mest var jag utan nåt alls på läpparna. Tycker att många gör felet att de både har mkt smink på ögonen och på läpparna så man ser ut som en clown.
Hej på er :)
Ser att ni pratar om sminkning, ja det är inte billigt med för en brudsminkning. Vilken tur att man har en syster som är makeup artist och strina som är frisör :) hihii
Jag hade inte vågat gå till makeup store el ngn annan. Jag tycker inte att de sminkar något vidare, hade nog isf valt att sminka mig själv.
Fick i present att gå på en provsminkning där ja fick köpa smink för summan oxå, var inte alls nöjjd.
Megi: Vilken stad gjorde du sminkningen i ?
Håller med Megi, tycker att de är dåliga på att sminka, jag har varit både på Face och Makeup store i Lund och jag var inte nöjd... ibland är less is more helt enkelt....
Jag blev sminkad på creativ make up här i uppsala...
fick betala 1000 sek ínklusive provmake up...
blev jätte jätte nöjd...
jag sa exakt hur jag vill ha det och så blev det oxå....
det har verkligen hållit jätte jätte bra...
Kramizzzz
i Borås, alla som jobbar på makeupstore sminkar väldigt lika, har fler kompisar som sminkat sig där.. i olika städer o de va inte nöjda..
Jasså, är dem så dåliga? Jag funderade också på att bli sminkad mest för att det ska hålla. Får fundera lite..
Melis: vilka produkter använde du då?
Allt är så dyrt verkligen, mitt hår kommer gå på minst 2000-3000 för jag ska ha i löshår som sen ska lockas och sen ska en del sättas upp.
Jag använde Loreal Volume x4 vattenfast maskara, sen använde jag ögonskuggor från loreal, isabora och cliniqe... använde en highlighter från lumene. Hade foundation från clinque och solpuder från isadora...använde lite läppglans från loreal men det var bara i början mest var jag utan något på läpparna, trivs bäst så och sen satsade jag på ögonen istället...
Jag fick en sminkning av mina väninnor på möhippan på Make Up Store här i Göteborg. Jag förklarade för henne att jag inte brukar sminka mig så mkt och aldrig med puder. När jag va klar hade hon använt mineralpuder vilket hon tyckte va bra i värmen. Men på min möhippa va de varmt och jag blev bara glansig. Utöver det va jag nöjd. Men på bröllopet sminkade jag mig själv. Det blir bäst så.
Ha en bra dag!