• MissieA

några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där. Del 3

Hej brudar, nu fortsätter vi vårt prat i ännu en tråd. Gamla som nya balkanbrudar är välkomna

• Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där. Del 3
  • MissieA

Det hon lagade lät som oblatina..eller som en del kallar det: oblanda. Den blomman som man sätter på gästernas vänstra axel är en jättestor tradition i de flesta länder på Balkan. Du kan nog se några sånna i de andra tjejernas galleri. Annars kan du nog fråga Julia om de blommorna för hon är expert på dem hehehe..

Kommer ni överrens annars eller är hans föräldrar allmänt jobbiga? Det viktiga är att du och din man håller ihop för det är med honom du ska leva inte med hans föräldrar så strunta i deras dumheter Hur känns det inför bröllopet?

• Juliazzb25

Hej B&S

De små blommorna som man har för att dekorera sin gäster heter
    Kitice eller knapphålsblommor så som vi i sverige kallar de.

Knapphålsblommor har en viktig roll enligt de balkas länders traditioner. Varje gäst får en sådan som minne av bröllopet. Som tack för den fina blomman kan varje gäst ge en valfri slant och pengarna går till brudparet så att de kan göra ngt roligt på sin bröllopsressa eller i framtiden.

jag har lagt en bild i min bildgalleri så du kan se.

Lycka tilll.....

• Juliazzb25

Hej tjejer!

Nu har jag lagt i bilderna på baby..

Vet inte om ni ser men på en av bilderna så håller baby på att göra kullebyttor hehe:) Jag lovar det är en livlig liten rackare...

Kramizzzz

• Juliazzb25

Hej alla!

Vart håller ni hus?
    Hoppas att ni alla mår bara bra.

Kramizzz

• Juliazzb25

God morgon!

Hoppas att du har sovit gott. Själv har jag sovit si så där...
    Gott på toa och kissat en massa gånger och precis när man väl sömnar så börjar baby leka i mage och sparka för fullt men men det bara börja vänja sig...

• Melis

Jag sov som en stock...tränade igår så jag var lite mör när jag gick och la mig...

• MissieA

Hehehe så söta bilder Julia

Själv pluggar jag så mkt att jag inte har tid att vara inne så länge. Glömde fråga melis, hur känns det att bo tillsammans nu när ni är gifta?

• Juliazzb25

Hej MiisieA!

Tack tack!

Det värkar som om alla är lite små trötta men snart är det helg.
    Längtar bara..
    Vi ska iväg till stockholm och kolla på baby saker.

• MissieA

ooo Vad gulligt, något speciellt ni ska köpa? Vill du avslöja något namn ni funderar på??

Jag längtar till helgen

Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där. Del 3