• MissieA

några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där. Del 3

Hej brudar, nu fortsätter vi vårt prat i ännu en tråd. Gamla som nya balkanbrudar är välkomna

• Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där. Del 3
  • Juliazzb25

Hej MissieA

Nu är jag i vecka 18.
    jag är i 5 graviditetsmånaden som det heter...
    har lagt lite bilder på magen i bildgalleri.

Det kommer mer och mer...annars om ni vill följa hur det går för mig så kan ni se på följande sida.

www.familjeliv.se/hem/fru_bj/presentation.php

Kramizzzzz

• MissieA

Det är sant, och det tar inte lång tid att åka dit eller?

Jättesnällt melis, jag tycker att det är så svårt att få allt med bröllopet att hänga ihop. För man kan ju inte se alla saker tillsammans förren dagen innan när vi dukar och dekorerar..

Vad kan man ha, vi har ju orange och champange som färger..

• Melis

Du kan ju ha blommor på borden som är orange sen kan du ha lite löpare på dukar som är champange, dock vet jag inte hur de två färgerna fungerar ihop.

• MissieA

Jag älskar blommor så vi tänkte ha det på borden..Vilken blomma tycker ni är finast att ha då? Jag älskar rosor men vill ha förslag.

Vi ska inte ha för mörk orange så de färgerna passar väldigt bra ihop Det som är lite jobbigt är att det är svårt att hitta den ljusorange vi vill ha.

Tycker ni att det ser för billigt ut om man har torkade apelsinringar som dekoration??

Julia, då är det inte så långt kvar ju jag tittade på bilderna på familjeliv och vagnen är supersöt och du med magen med.. Känns det konstigt att vara gravid för första gången?

• Juliazzb25

Hej MissieA!

Nej du det inte alls lång tid kvar...
    Det känns helt underbart att vara med barn och speciellt att känna hur den rör sig där inne.

Nästa vecka ska vi på ultraljud igen och då ska jag lägga lite bilder så får ni se hur gullunge ser ut....

Barnvagnen är min systers men den är jätte jätte fin och ser helt oanvänd ut så vi funderar på att behålla den och lägga de andra pengarna på ngt annat eftersom barn kostar så pass mycket...

Vet ni att paker blöjor kostar 130 kr
    helt sjukt men men....

Jag har många bilder hemma vad det gäller färg skalan till din dekoration så jag får kolla upp det och lägga in några så får du lite inspiration.

• Megi

Ja ska kalla min blinade svärföräldrar vid deras namn.Hade känts konstigt att kalla dem för ngt annatn när ja kallat dem vid namn i 6 år :) Nemogu se promjeniti peko noci :)Oavsett va de tycker så ska ja kalla dem så.. hihii!

Missie: Jag älskar oxå rosor så att vi ha ska rosa rosor till dukningen. Färgtemt kommer vara rosa, silver och vit :D
    Hur långt har ni kommit med planeringen?

Melis: Vad har du examen i? Ja det är klart att man vill jobba innan man skaffar barn,dels för bättre mammapening men oxå så att man kommer in i arbetslivet..

Julia: ohh när ja såg dina bilder så blev ja så sugen på att skaffa barn. Men det får vänta lite hihi! Ja det är inte billigt med blöjor :( Min syster har två små barn så ja har lite erfarenhet av priser när det gäller bebisar :D hehe!

Lycka till allihoppa :)

• Melis
    Megi skrev 2008-09-17 12:48:31 följande:
    Melis: Vad har du examen i? Ja det är klart att man vill jobba innan man skaffar barn,dels för bättre mammapening men oxå så att man kommer in i arbetslivet..
    Jag har en magisterexamen i Service management, vilket även innebär en civilekonomexamen.

Vad gör du? jobbar du eller studerar?
  • MissieA

Hehehe jag hade ingen aning om att blöjor kostar så mycket. Det är inte så att man använder en per dagen heller hehehe.. Julia du bara måste lägga in bilder så vi får se din sötnos, vill ni veta könet?

Det vore jättesnällt om du kunde lägga in bilder när du har tid Jag tycker att den barnvagnen var jättefin och att ni helt klart ska lägga pengar på annat för barnvagnen kommer ni inte ha så jättelänge. Har ni funderat på namn än?

Megi: jättefint färgtema ni har, jag bara älskar rosa och vi funderade också på den färgen men den är så typisk mig så vi ville chocka lite hehe för alla är helt säkra på att det blir rosa.. Vi har bokat vigselförrättaren nu med och ska till Ullared och handla nu snart. Hur långt har ni kommit?

• sanidica

Hej tjejer!

Jag brukar inte kommentera ofta men jag läser sidan slaviskt... kul att det går framåt för alla... vad gäller bebisar o planeringen..

jag kallar också mina svärföräldrar vid deras namn skulle inte kännas äkta annars..
    Kul oxå att se att många här är i samma stadiet i livet.. vi har oxå haft vår bebis snack för ett tag sen.. Så nu försöker vi eller vi försöker inte tänka på att vi försöker om ni fattar vad jag menar:) vi har fast jobb o man vill helst ha barn innan 30 jag blir ju inte yngre:) är 26 föresten.. Hoppas det går bra skulle nog vara min värsta mardröm att inte kunna få barn..

Missie det finns oranga rosor...

kramizar

• Juliazzb25

Sandica

Jag vet precis hur det känns...
    Vi har försökt förr så länge utan att lyckas och nu när vi har nästan gett upp då blev vi med barn...

Försök bara att inte tänka så mycket på det för att ju mera man tänker desto svårare blir det för att kroppen ställer in sig lite så...Det har vi fått veta från alla möjliga läkare.

Nu växer mage och jag känner mera och mera för varje dag hur den rör sig där i....

Igår köpte min man en speldosa som vi spelade för magen...
    jag tror att den gillade den men vi får se hur det blir i verkliga livet...

MissieA

jag lovar att lägga bilder så fort vi får de hehe:)
    ja vi vill veta könet fast jag tror att det en tjej...
    Vi har även funderat på namn och jag tror att vi har bestämt oss men vi får se...
    vi hinner fundera lite till så om ni har några bra förslag till oss så är ni välkommna med de.

Kramizzzz till er

Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där. Del 3