• Lapinette

Upp och ned, hit och dit

Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.

• Svar på tråden Upp och ned, hit och dit
  • Lapinette

Piggelin - de första dagarna när vi var åter från Portugal gick vi knappt ut för det öste ned konstant. Nu är vädret något bättre men fortfarande ostadigt så man vet aldrig när det kan komma en skur.

Västkusten finns självfallet kvar på min att göra lista och vi kommer nog dit ... så småningom. Planerar att ha hela 3 veckors semester nästa sommar. Om det inte blir en roadtrip i Kalifornien så kanske vi tar västkusten i en vecka?

• Piggelin1

Detsamma Telis! Jaettekul att ses i Verona & fa spana in maken din! Supertrevlig, precis som du!

• Originalrosen

Hejsan Piggelin,
    Det låter som att ni har haft det superhärligt! Ser fram emot beskrivning när du kommer hem.

Tyvärr stannar vi bara en natt i Göteborg men jag gissar att det blir minst en resa till i år, vila ut er ordentligt efter resan så ses vi nästa gång. Det är skönt att komma hem och krama sin egen kudde! Vi väljer mellan Kock och Vin och Sjömagasinet som ena riktiga velpellar. Knasigt att ett så litet beslut kan bli så svårt. Fond har semesterstängt.

Sämre ställen än Verona kan man mötas på! Det är något magiskt med arenan mitt i stan. Nästa gång i Verona så vill jag gå på opera där, någon som gjort det?

• Originalrosen

Anne,
    Du får mig att längta dit än mer. De har föreställningar till 31 augusti om jag förstår rätt och vi hinner inte i år. Hoppas på nästa år, det vore underbart!

• Piggelin1

Hej igen, aennu en lugn & skoen fm i A'dam

Brorsan & svaegerskan pa jobbet, mannen laeser en bok & dottern sover sin foermiddagslur... Lite halvtaskigt vaeder haer (& jag som inte ens har med mig nagra langa brallor eller jacka - fick lana jacka av svaegerskan igar!), klar skillnad mot de 35C (drygt) vi hade i Verona!

Tog en promenix haer i omradet igar, det finns saaaa manga totalt galna hus i en enda salig blandning! Foer tio ar sen fanns inte ens denna oen, men sen boerjade hollaendarna bygga oen & de raeknar m att ca 50.000 pers ska bo haer naer det aer klart!
    Hittade nagra bilder mha min kaera vaen Google, kan inte lata bli att klistra in laenkarna. Husen aer i stort sett klara idag, men taenkte att detta ger en uppfattning iaf!

www.steigereiland.com/fotos/inrichting-van-steigereiland/19_december_2007_Zuidpuntje_van_Strook_2_met_dank_aan_Frans/

www.steigereiland.com/fotos/inrichting-van-steigereiland/Vrijburcht_en_zuidbuurt_strook2_met_dank_aan_Frans_19_sept_2007/

www.steigereiland.com/fotos/ZuidbuurtStrook3en4/strook_3_met_dank_aan_Frans_2_12_juni_2008/

www.steigereiland.com/fotos/FotosvandeZuidbuurtStrook0en1/Jan_Olphert_Vaillantlaan_Met_dank_aan_Frans_22_augustus_2007_3/

www.steigereiland.com/fotos/FotosvandeZuidbuurtStrook0en1/Jan_Olphert_Vaillantlaan_met_dank_aan_Frans_18_juli_2007/

• Piggelin1

Rosen, da ser vi till att ses naesta gang ni aer i Goetet istaellet! Hoppas att ni far en jaettebra kvaell, oavsett vilken restaurant ni vaeljer

Vi gick foerbi Arenan i Verona var & varannan kvaell nu naer vi var daer & vi hade faktist tankar pa att ga dit ngn kvaell, hade tom hoerselskydd till A i resvaeskan, men sen blev det inte sa aenda. Vi hoerde dock foerestaellningarna naer vi gick foerbi, visste ni att arenan tar 20.000 pers?! Juni, juli & augusti x 20.000 pers, det blir manga maenniskor som aer daer per saesong Den aer verligen vackert upplyst om kvaellen & runt arenan pa torget star rekvisita inhaegnat bakom kravallstaket, eftersom det aer olika foerestaellningar varje kvaell. Gigantiska & pakostade scen-grejor!

• Lapinette

Det får bli opera nästa gång vi är i Verona. Vi har bara varit inne där dagtid. Suttit på läktarna och sett mörka åskmoln närma sig.

Själv satt jag igår och tittade på hotell i Bordeaux/la Rochelle. Vill åka dit och fira vår 3-åriga bröllopsdag (Kristi himmel). Ja, jag vet ... det är ett tag dit men drömma kan man väl alltid göra. Först är det Andalusien som gäller bara makens chef kan få tummen ur och godkänna hans semester (själv behöver jag inte syssla med sånt trams utan min chef tycker att jag vet och gör bäst själv ... me like).

• Lapinette

Nu är flyget ned till Malaga bokat! Ska bara bestämma vilka hotell vi ska bo på. Det blir nedresa fredag morgon och hemresa onsdag eftermiddag, allt som allt 5 dagar .

Svar på tråden Upp och ned, hit och dit