• Lapinette

Upp och ned, hit och dit

Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.

• Svar på tråden Upp och ned, hit och dit
  • Tooticki

Tack för tipsen, det får nog bli ostprovning för två.

• Originalrosen

Här vimlar det av bra vintips! Just det där med en mat- eller vinbok och komplettera med en flaska vin är ju lysande.

Piggelin,
    Vi går gärna på någon annan restaurang, funderade på 28+ förra gången men varför inte Kock & Vin? Det var en liten detalj på Sjömagasinet som vi ville utforska lite om det gick, men det kan vi kanske göra på annat sätt. Jag pratar med maken så får vi se hur det blir. Han är reiseleiter för denna tripp - som mest består av jobb. Låt oss se hur vi får ihop allt!

• Piggelin1

Rosen, har inte varit på 28+ ännu. Det är ju såpass dyrt, så det känns på gränsen att gå dit som privatperson. Men ngn leverantör får gärna bjuda mig dit i jobbet Jag ska ju snart börja jobba igen
    Annars var vi på Fond i månadskiftet okt/nov, precis innan dottern föddes - riktigt bra & fenomenal service. Fast när jag gick förbi där häromveckan så såg det ut som om de gjorde en stor ombyggnad, så det kanske dröjer innan de öppnar igen.

Nu ska jag ut i solen & sen packa inför Italien - ha det gott! Jag kikar ev in en sväng imorgon med innan vi åker iväg.

• viktualia

Det blev Sardinien en vecka minsann! Vi drar den 6:e augusti, får väl rota fram tipsen som några av er bidrog med!

• anne på grönkulla

Ooo, vad najs det låter. Jag har också nerräkning till semester, men för mig betyder ju det, iallafall i denna omgång, Stockholm, familj och vänner.

• Piggelin1

Förhoppningsis - vad kul att Aruba var så lyckat!

Ang middagen på Mathias Dahlgren - jag är inne & "tjuvläser" ibland i den andra tråden där du beskrev den middagsupplevelsen - den gick verkligen inte av för hackor

Nu har vi nästan packat klart bilen, om några timmar går tysklandsfärjan - ha det gott allihopa, så hörs vi om ett par veckor! Lovar att återkomma om alla goda middagar & viner i Italien resp. Alsace!

• Originalrosen

Mmmmmm....så det blir Alsace på hemresan?! Det hade jag inte fattat och om jag var avis förrut - vad tror du att jag är nu?!!

Jätteavis Ros som bara VILL åka till Alsace och Verona igen.

• E11a

Har just varit hemma i vackra Sverige i drygt två veckor. Sverige blir inte bättre än såhär, man blir lite nostalgisk och funderar på om det inte är dags att flytta hem snart. Sol och bad varje dag..... hmmmm påminn mig om att det inte är såhär i november

• Mrs  B

Hej!

Är bara hemma och tvättar och packar om inför ännu en övernattning borta men ville bara skriva lite om vår bilresa med våra två små barn.

Resan upp till Norrköping gick bra. Lillen sov och storebror tittade på tv. Det var varmt ute men skönt i bilen. Stannade norr om Jönköping för att dricka kaffe och sträcka på benen och titta på utsikten som är helt fantastisk!!!!!
    Vättern låg stilla och blank och temperaturen låg på strax under 30 grader.

När vi kom fram till Norrköping checkade vi in på hotellet och sen blev det Safarieparken vid Kolmården och Storebror tyckte det var helt fantastiskt med alla farliga djur!

Tisdagen spenderade vi på Kolmården och där var det Bamses värld som var det bästa med hela stället enligt storebror. Vilka ögon han fick när han fick träffa Bamse.

Resan mellan Norrköping och Göteborg gick bra men var lite kämpig för lillebror så vi fick stanna lite då och då och sen blev det mat i Borås. Storebror sov.

Hela onsdagen var vi på Liseberg och ni skulle ha sett storebror, oj oj oj vad roligt han hade.....
    Han klarade gränsen för 110 cm precis och fick åka såååå många karuseller och tyckte verkligen att det hela var helt fantastiskt. Somnade i famnen på pappa på spårvagnen till hotellet tolv på natten!!!!!!

På torsdagen åkte vi PADDAN i Göteborg som vi aldrig har gjort tidigare. Fick se ett helt annat Göteborg och det var kul. Vi är ganska ofta i Göteborg men det har aldrig blivit av att vi har åkt PADDAN innan.

Fredagen spenderade vi nere i Mellbystrand (västkusten utanför Båstad) hos ett kompispar och det blev bad hela dagen. Storebror älskade det medan lillebror mest klagade på värmen.

För att sammanfatta det hela så gick det över förväntan att åka så mycket bil i värmen med två små barn.
    Det negativa enligt maken och mig var packningen och att vi fick packa om efter varje stopp eftersom sittvagnen var tvungen att stå längst in i bagaget.

• Det stora Blå

Läste här i tråden att det var någon (minns ej vem) som skulle åka till Portugal.

Vi tyckte att Portugal kändes litet som Sydamerika, själva stämningen på något sätt, och folket.
    När vi var där fanns det stora fattiga kåkstäder utanför Lissabon, kanske är de borta idag. Samtidigt med mycket exklusiva discotek inne i stan.
    Jag köpte med mig MASSOR av både jättesöta och billiga bebis-kläder därifrån.

Svar på tråden Upp och ned, hit och dit