Upp och ned, hit och dit
Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.
Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.
hmm.. det är dyrt tyvärr.
Vi gav bort en matlagningsdag i present. En heldag med fisk och skaldjur ink inhandling och vinprovning. Medborgarskolan ordnar. Kostade ca 800 kr
Ab fab skrev 2008-07-28 11:52:34 följande:
japp. Maken fick det i present förra året. Han gillade det jättemycket- men han är inte värdens bästa matlagare, däremot väldans intresserad. Den som fick det i våras blev kanonglad men skallgå i höst.
jag har en favorit som vi har gett bort. ostprovning hos en fransman med butik på vallgatan (eller om det är södra larmgatan) Han är otroligt trevlig och älskar franska ostar så det bloir en upplevelse.
Syck.. idag orkar jag inte med solen. Sitter inne istället. Inte dumt alls. Men skall försöka plocka krusbär senare. En sväng på Liseberg med vänninorna i kväll. I morgon blir det södra skärgården. Bad på Vrångö o fika på Donsö
Hejsan!
Ab Fab - härliga dagar du tycks ha! Underbart! ...och massor av kul kvar att se fram emot!
Tooticki - jag tänkte på samma som Ab Fab, en matlagningsdag eller kanske ngn provning av ngt slag? Whisky, vin, champagne, choklad eller liknande? Om han gillar att laga mat själv med så kanske en snygg kokbok/vinbok eller dylikt?
Terreno & Smaksak på Södra Vägen har olika provningar, fast hmmm... jag tror iofs att de har semesterstängt just nu.
Här är allt bara bra annars i sommarvärmen - känns ju nästan synd att vi ska lämna landet på onsdag kväll
Bad både i lördags & igår - underbart! ...och salt vatten båda gångerna - ett måste för mig! Ok, insjö kan funka till nöds, men salta vågor är utan tvekan det bästa som finns!
I lördags var jag på möhippa nere i Falkenberg - jeeesus, vad varmt det var! Men kul!
Rosen, jag sparar dina barntips för framtida bruk om några år!
Ja just det, ni skulle ju komma till Götet i mitten av aug! Den 14 aug har vi nog nyss kommit hem från vår resa! Om det passar in, så ses jag jättegärna en sväng! Vi kan väl mailas/sms:as, eftersom vi snart drar iväg.
Så det blir Sjömagasinet även denna gång?! Ni ska inte testa ngn av våra andra bra ställen i Gbg, som tex Kock & Vin, som fick en stjärna i våras?
Hej,
nu har jag kommit hem från en underbar semester på Aruba med perfekt väder och härlig avkoppling, god mat och dykning och en hel del vin.
Tack för tipsen om Sydafrika!
Såg även att ni pratade om Mathias Dahlgren, jag och mannen åt (efter tips från Lapinette)middag där för att fira vår ett åriga bröllopsdag - helt fantastiskt ställe men dyrt. Absolut bästa maten jag ätit, slår bla Lux med hästlängder!
Nu tänkte jag ta med mig boken "vinets magi" och lägga mig i en stol på balkongen.
ja just det - Ab Fab, när jag letade i en låda efter en grej häromdagen så hittade jag ett visitkort från den där champagne-butiken i Epernay som jag pratade om för ett tag sedan! Tänkte direkt på dig & att jag skulle förmedla den adressen! Så här kommer den:
Ets Salvatori
11, rue Flodoard
51200 Epernay
Öppettider (visitkortet är från 2005): 9-12.30, 14-19
tack snälla för tipset. Den skall skrivas in i boken.
Ab fab skrev 2008-07-28 11:59:47 följande:
ja det är det tror jag Det ligger brevid en prylbutik (Soda???)
Ja just det - jag var på Ost- & Vinprovning på Linnégatans Ost för ett par år sen. Butiksägaren Alex Kober höll i ostbiten, en sommelier vars namn jag glöm höll i vinbitem. Kanontrevligt & supergott!
Bland annat blev getosten Montenebro en favorit efter den provningen - yummie!