• pallesj

Hur många har inte hippats?

Nyfiken på hur många fler som gift sig eller snart gifter sig som inte blivit hippade eller vet att de inte kommer bli det, Är lite besviken på mina vänner att de inte hippade mig men men Bröllopet blev lyckat iaf

• Svar på tråden Hur många har inte hippats?
  • sommarbrud 080802

bara 3helger till som de har chanse att hippa oss.

• HurraViSkaGiftaOss

Det är ett par månader kvar till bröllopet. Tänker inte ens på det nu, för nu är ju alla på semester.

• Sosofofia

Bara 2 helger kvar så jag blir nog utanGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråter

• kassandra

Jag gifter mig om mindre än två månader jag blir nog inte hippad .

• blommisen

men du då har du mååånga dagar du kan bli hippad på , jag blev det 1 vecka innan

kassandra skrev 2008-07-09 20:42:12 följande:
    Jag gifter mig om mindre än två månader jag blir nog inte hippad .
  • C123

jag har sex veckor kvar och ingen möhippa

• furillen

jag blev hippad igår. fast det hade nästan känts bättre om jag inte blivit det. var en total flopp, är så j-la besviken på min tärna.

trodde jag skulle jobba, men när jag kom fram stod en tjej som jag känner lite men som egentligen är kompis med min m2b där. so far so good. blev helt förväntansfull och glad, vi hoppade in i hennes bil och åkte. landade på ett ställe där jag skulle få en lektion i att kommunicera med hästar. och där lämnade hon mig. så jag + en instruktör + häst i 1½ timme. visserligen rätt kul men undrade bara var alla var? så kommer sen m2bs kompis tillbaka med en annan tjej. hon är gemensam vän till oss, egentligen hennes kille vi kände från början men vi brukar "par-umgås" aldrig träffat henne själv. så åker vi till spa, känns asmysigt och tror fortfarande att snart dyker väl resten upp. och de gör de, resten är min brors fru. ingen av mina gamla tjejkompisar, ingen tärna. så vi badade några timmar och åt sushi-lunch drack bubbel. visserligen mysigt men ändå. lyssnade på min m2bs kompis timslånga utläggning om vilken grym möhippa hon hade innan hon gifte sig. efter spa hem till hennes hus. lite "vad ska vi göra nu" vibb. fram till hit trodde jag nog fortfarande att nån kanske dyker upp så småningom men nej. drack lite vin. åt sallad. allt självdog runt 11 då vi 4 inte hade så mycket kvar att prata om och hade kollat en avsnitt "mia och klara" fick skjuts till stan. jag och en av tjejerna mötte 2 andra bekanta för att ta en drink. men var bara helt ledsen och besviken och fick aldrig upp nån stämning. gick hem.

menar inte att vara otacksam. otroligt gulligt av en tjej som knappt känner mig att fixa en liten möhippa. och från och till var det en ganska mysig dag. men inte som en hippa. hade hellre struntat i det för det här fick bara mig att känna mig som världens ensammaste. och önskar lite att min tärna infomerat mig om att hon tänkte skita i hippa. för då hade jag nog gjort nåt själv. inte en hippa såklart. men försökt dra ihop alla nära med tillräckligt lång framförhållning på bara en picnic och krogkväll.

• Paeonia

Jag har tidigt sagt ifrån hippa och de verkar ha fungerat, det här var sista helgen.

Jag är inte mycket för hippor och sånt i allmänhet, tycker mest det är jobbigt. Vi kommer heller inte ha någon fest efter vigseln för jag tycker det är superjobbigt med sånt också.

Sen när man läser om pinsamma hippor när det antingen spårat ur helt eller såna hippor som furillens där det bara dör.......tja då känner jag att jag valt rätt.

Igår var däremot våra bästa vänner här, de kom över helt spontant med två flaska vin och några öl. Vi pratade och hade jättemysigt tillsammans, sånt gillar jag. Så vi skojade och sa det att nu har vi både svensexa och möhippa på en gång

Så alla är vi olika

• furillen

blivande fru Rosenquist skrev 2008-06-28 10:37:16 följande:

Jag kommer inte bli hippad. min tärna har haft över ett år på sig att planera det och hon har sagt till mina andra vänner att hon ska ordna det.Men nu så har hon blivit kär och totalt tappat fotfästet så nu hiner hon inte göra något.en av mina andra vänner ringde mig här om vecka och frågade om jag avsakt mig möhippa då hon inte hört något alls. vi åker på semester den 10 juli och jag jobbar bara kvällar innan dess. hon bor inte ens i min stad så det behövs lite planering.veckan innan vigseln vet hon att jag e upp bokad på annat så då går det inte.Hon har dock slutat göra något alls sedan hon träffade kärleken. Hon skulle kontakta sömerskan för att prova klänning men det har hon inte ens ringt och bokat tid.sms i går att hon skulle ringa mig då jag behövde få tag i henne ang blommorna. Den skulle betalas i går om vil skulle ha dom det var ett paket pris, hon skrev att hon skulle ringa efter middagen men nix hon har ännu inte hört av sig.SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ tråkigt
    f-n vad det är tråkigt när man känner sig helt sviken av sin tärna. hippa var det enda jag önskade att hon skulle göra. det och smakråd när jag letade klänning. inget fix, ingen planering, ingenting. min tärna hade visserligen inte 1 år på sig som din men ½ år. vårat bröllop är om 2 veckor och just nu vill jag inte ens prata med henne för jag är j-la besviken. känns lite konstigt nu att hon är den som ska vara med mig hela bröllopsdagen. vill verkligen inte ha nån negativ energi. men hon kommer iaf till gotland där vi ska gifta oss 2 dagar i förväg så förhoppningsvis så kommer jag väl över det om vi får hänga lite. (skulle iofs inte förvåna mig en sekund om hon helt plötsligt inte kommer i förväg, eller inte kommer alls)
    hoppas din tärna rycker upp sig lite och gör de där små enkla sakerna för dig och ditt bröllop. lycka till!
Svar på tråden Hur många har inte hippats?