• EnaOline

depression +lyckopiller innan bröllopet?

vet inte var jag ska skriva det här, det hör kanske inte hit? Är nog deprimerad, har varit det enbart på hösten förut, i 5 eller 6 år, nu är jag det tydligen på sommaren också. Jag har aldrig ätit lyckopiller, är så trött på att må så här, kan jag börja ta piller nu eller rekommenderar ni som har erfarenhet att ta dem efter bröllopet p g a all biverkningar? Hur ser ni på lyckopiller? positivt/negativt?? erfarenheter? jag är livrädd för att börja med piller, känns som ett misslyckande på något vis för mig, för jag är så emot allt som heter piller. jag vill inte utsätta min omgivning för men depression något mer. har en underbar blivande man som älskar mig villkorslöst, vill inte att han ska se mig sån hela tiden, jag saknar mitt glada jag... :(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-18 00:56
    gifter oss den 12:e juli förresten...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-18 00:59
    sen att det är en massa stress inför bröllopet, och det har strulat med klänning, har en häxa till svärmor, har avslutat en relation till en vän som faktiskt skulle vara min tärna har ju inte gjort att jag har blivit gladare precis.. *suck*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-18 06:32
    angående det där jag skrev om misslyckande, tro nu inte att jag tycker folk är misslyckade som äter "lycko piller" jag har bara kämpat i så många år med att inte ta några piller därav mina känslor om misslyckande...

• Svar på tråden depression +lyckopiller innan bröllopet?
  • Vi2alltid

jag tror inte du kommer märka nånting,men det är lätt att leta upp dem och känna efter för mycket oxå :)

EnaOline skrev 2008-06-18 19:46:14 följande:
    jag började faktiskt med första tabletten, kan man märka av biverkningar efter första pillret redan?
  • Lövings

Bra, det va det jag ville få fram att man inte ska göra

Fröken Larsson skrev 2008-06-18 21:38:49 följande:

jag menade inte att man skulle kasta i sig antidepressiva medel lika lättvindigt som alvedon.
  • Fröken Larsson

...ah, nu hann Lövings lägga in ett inlägg under tiden som jag skrev som förklarade lite mer för mig vad hon menade.

• Lövings

hihi=)
    Jag är som blixten=)

• Vi2alltid

det är skillnad på att må dåligt och må dåligt... när jag hade ätit tabletter ett år ungefär så hände det lite mycket på en gång och jag hade några tuffa månader... men jag vet att jag tänkte "aha, det är nog så här folk "normalt" känner sig när de är lite nere...jag mår piss men jag överlever"

när en person "känner sig lite nere" kan det kännas som livets undergång för en annan.. och det känns väldigt nedvärderande att höra "jaja, vi har alla våra dagar"
    det går liksom inte att jämföra

• Lövings

Jo jag vet. Been there, done that..

• mika 080705

ena: jag mår bra nu. men jag äter litum och det är väl inte kanske antidepressiv. det funkar iaf bra på mig. gått upp i vikt det har jag.. men inga andra biverkninar. :)

• EnaOline

ni som äter piller, hur mådde ni i början? När märkte ni av biverkningarna och hur länge höll de i sig? och hur mådde ni då, när ni mådde dåligt i början? mår man precis som när man är deppad eller värre?

Svar på tråden depression +lyckopiller innan bröllopet?