• ia7

19 JULI panik tråden :-)

Ja då var det snart dax då, gahhhaaa!!!!!!

• Svar på tråden 19 JULI panik tråden :-)
  • ia7

Idag ska jag hem till mamma (har ingen skrivare o inte word) och försöka mig på festhäftena....

• Waersta

Jag lyckades skriva ut alla igår.. det är riktigt skönt att ha det gjort.. vill inte sitta med sånna saker dagen innan.

ia7 skrev 2008-07-09 07:50:22 följande:
    Idag ska jag hem till mamma (har ingen skrivare o inte word) och försöka mig på festhäftena....
  • Waersta

Det ser inte lovande ut med vädret nästa vecka.. mulet och regn både torsdag och fredag.. Men som sagt, det hinner ändra sig..

• Hvidbrud

Nu har jag verkligen fått panik!
    Vi ska gifta oss i svenska kyrkan med en svensk präst och en ortodox präst. Det fins regler som ska följas för att det ska vara en laglig vigsel, och nu tycker min blivande att det blir för mycket svensk-präst över vigseln. Han vil helst bara skita i kyrkan och svenska prästen och bara ha sin präst och gifta oss utomhus vid festsalen. Aaahhhh!!! Jag blir gaaalen! Varför kan vi aldrig vara eniga om nått? Alltid är vi så jäkla envisa! Om hans präst ska viga oss, så är det "ogiltigt" enligt svenska kyrkan och vi måste gifta oss på rådhuset också... Shiit! Paniiik!
    Och om det dessutom blir dåligt väder... Nä! Varför valde man inte att bara flyga ner till en liten grekisk ö, hitta en lokal präst och bara göra det enkelt och fint. Men nej. 150 gäster Blanda ritualer och traditioner. Inga blommor fins för att det är torka, yo yo musik till bröllopsfesten och oj vad jag kan fortsätta i evigheter!
    Men klänningen är fin. (men lite tråkig...)

• Waersta

Oj, hoppas att det löser sig för er! Sånna saker kan göra mig gråhårig.

Hvidbrud skrev 2008-07-09 10:07:09 följande:
    Nu har jag verkligen fått panik! Vi ska gifta oss i svenska kyrkan med en svensk präst och en ortodox präst. Det fins regler som ska följas för att det ska vara en laglig vigsel, och nu tycker min blivande att det blir för mycket svensk-präst över vigseln. Han vil helst bara skita i kyrkan och svenska prästen och bara ha sin präst och gifta oss utomhus vid festsalen. Aaahhhh!!! Jag blir gaaalen! Varför kan vi aldrig vara eniga om nått? Alltid är vi så jäkla envisa! Om hans präst ska viga oss, så är det "ogiltigt" enligt svenska kyrkan och vi måste gifta oss på rådhuset också... Shiit! Paniiik!Och om det dessutom blir dåligt väder... Nä! Varför valde man inte att bara flyga ner till en liten grekisk ö, hitta en lokal präst och bara göra det enkelt och fint. Men nej. 150 gäster Blanda ritualer och traditioner. Inga blommor fins för att det är torka, yo yo musik till bröllopsfesten och oj vad jag kan fortsätta i evigheter!Men klänningen är fin. (men lite tråkig...)
  • Anja 19 juli 2008

Hvidbrud

stackare... låter som att du inte alls är nöjd, men jag antar att du ändå är det, på något sätt, men när det gäller ens bröllop så vill man ju att allt ska kännas 100% så jag förstår dig verkligen.

Kollade i ditt galleri, är det den grön/blå klänningen du ska gifta dig i?

• Hvidbrud

Hej Anja, nej, det är den vita som jag ska gifta mig i. Den är i äkta siden och klassiskt vacker. Den grönblå är till tärnan... (fast det blev en annan) Allt ska nog lösa sig till det bästa. Det brukar det ju.
    Och gråhårig det blir jag... fick färgat över de värsta igår! Tack för att man har er!

• Anja 19 juli 2008

Hvidbrud

den brudklänningen är allt annat än tråkig. Den är supervacker och stilren... Men den är ändå originell tack vare den sneda skärningen på livet. SÅÅÅÅ fint!

• Hvidbrud

Tack! Tänkte jag också.. Men jag drömmer fortfarande om den där over the topp klänningen... Men jag vet att denna blir perfekt!

Hur går det med din klänning. På bilderna i dit galleri såg den ju ut att sitta jätte bra! Och vilken midja!
    Mina föräldrar har förresten gift sig i samma kyrka som du ska!

• snartfruG

Ok allvarligt talat! Vi ska gifta oss utomhus och vi har inget partytält. Jag får ångest. Det verkar ju som om det kommer regna! jag sliter mitt hår pga. det här. Man skulle dragit iväg till thailand och gift sig där....fy fasen...

Svar på tråden 19 JULI panik tråden :-)