Gud vad jag skrattar av igenkänning
Jag tycker att detta är en konstig debatt. Det verkar som att man MÅSTE ha fina bilder som minne av sitt bröllop. Jag vill gärna ha det, men inte till priset av 5000 kr. Nu har jag hittat en amatörfotograf för 2500 och efter noga övervägande beslutade vi för att anlita honom (det är en vän till vänner till oss). Jag har övervägt att anlita min far som är duktig på att fota, men inser att han kommer att ha annat att tänka på under festen. Jag håller med Sommargrönt om att man kan älska bilder, men ändå prioritera bort fotograf. Jag har många fina bilder på mig och min sambo som jag, han eller någon annan turist tagit på oss på våra semestrar. Spontana bilder kan vara de finaste. Därmed inte sagt att jag nedvärderar fotografernas jobb. Om jag ska ha pressbilder eller liknande skulle jag inte vända mig till en amatör. Men mitt bröllop är inget som ska vara perfekt enligt en viss mall och därför är jag inte lika noga med vem som står bakom kameran.
Garonne skrev 2008-06-23 19:24:08 följande:
Vi har inte alternativet att anlita ett proffs, eftersom det är alldeles för dyrt, och tycker inte heller att det känns viktigt för oss. Vi har anlitat en bekant till min mamma, pensionär och amatörfotograf. Han har gett ut flera fotböcker och massor med vykort från min hemort. Naturfotograf alltså... Helt fantastiska bilder enligt mig. Han har fotat bröllop förr, så jag känner mig inte orolig. Vi är inte särskilt intresserade av intressanta och "speciella" poser, eftersom vi tycker att de ser väldigt krystade ut för det mesta. Rakt och enkelt ska det vara. Om mina vänner såg en bild på mig där jag vandrade med drömsk blick över en äng eller liknande, så skulle dom kissa på sig av skratt. Det är verkligen inte jag...