• Virvel

080809 del 4

Nu är det dags att starta upp del fyra för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Den stora dagen närmar sig sakta men säkert och snart så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-18 11:54
    Här är alla vi som gifter oss augusti 080809 i år

Skriv gärna ert nick, datum och vart ni bor i landet

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2910147.htm...

• Svar på tråden 080809 del 4
  • bridesilly

Hur ser era placeringskort ut? våra är vita med stämplade sirliga hörn i oliv med mörkare grönt för namnen. Har gjort dom själv, så stolt så

• chamor

Vi har gjort bilder på alla våra gäster, likt den på oss i galleriet.. Så klipper vi ut dem och har.. Äsch.. FÅr lägga in en bild vid tillfälle istället.. Men fin blev det!

• Nufsan

Chamor, gud så dåligt! Är de bra skäl till avbokningarna??

Här misstänker vi att 3 st inte kommer att komma på bröllopet och hör de inte av sig innan så kommer jag att ringa och gör mig osams med dom.

Vi är klara med bordsplaceringskorten och de blev kanonfina, kan försöka fota dem och lägga ut dem ikväll.

• chamor

Anledningen är följande: "Vi tackade ja för vi ville verkligen komma.. Men vi har ju inte råd och vi hoppades vi skulle få ihop pengar". Ok att de bor i andra ändan av landet men SÅÅ less.. Kunde de inte frågat om de kunde få några veckor extra på sig att fundera så man kunde placerat dem på en bordsända eller nåt.. *suck* Känns som ett steg fram och tio tillbaka HELA tiden...

• chamor

Alltså jag förstår att man kan hamna i ekonomisk kris men oftast kommer det inte en blixt från en klarblå himmel.. Det är inget speciellt som "hänt" typ att bilen gått sönder för 10 000 eller så utan bara "nej pengarna räcker inte till".. De tycker jag att de borde vetat för några veckor sen också, att de har det lite tufft nu.. Det är två unga familjer med oansvariga människor tyvärr men men.. Hade varit roligt om de kom men nu är bridezillan i mig mest arg

• Bride in England
    chamor skrev 2008-07-31 09:36:00 följande:
    Alltså jag förstår att man kan hamna i ekonomisk kris men oftast kommer det inte en blixt från en klarblå himmel.. Det är inget speciellt som "hänt" typ att bilen gått sönder för 10 000 eller så utan bara "nej pengarna räcker inte till".. De tycker jag att de borde vetat för några veckor sen också, att de har det lite tufft nu.. Det är två unga familjer med oansvariga människor tyvärr men men.. Hade varit roligt om de kom men nu är bridezillan i mig mest arg
    Men gud, jag forstar verkligen att du ar arg!! Hur kan man bara med, som en hel familj ocksa! det ar ju inte bara som att man maste plocka bort en person fran bordsplaceringen (aven om det ocksa ar jobbigt) utan du fick gora om allting! Om man tackar ja till ett brollop har man som skyldighet att se till att man kan komma (savida man inte blir jattesjuk eller nagot allvarligt hander). Den ursakten hade jag bara inte tagit, inte utan strid. Jag hade nog sagt till dem hur mycket extra arbete detta orsakat dig bara sa de vet hur de har stallt till det med sin ansvarsloshet. DALIGT!!!
  • chamor

Ja.. Tur att vi gör maten själva iaf så man slipper avboka där.. Men usch.. Tycker också det är så oansvarigt.. De komiska är att båda familjerna är ganska nygifta och borde veta vilket jobb som ligger bakom ett bröllop.. Vi skulle ju skickat in festhäftet till tryckeriet igår så det vara bara att stoppa pressarna och jobba halva natten.. Sen upp 5 till jobbet.. Men fick en relativt bra lösning ändå men SÅÅÅÅ onödigt. De visste ju säkert för flera veckor sen att de inte skulle få råd!

• Nufsan

Chamor, som du säger så lär de ju ha haft på känn bra många veckor redan att ekonomin ser ut som den gör...

De jag misstänker inte kommer att komma hade jag redan placerat vid bordsändan, men med i häftet kommer dom att stå iaf, men men. Bara hoppas att han som det gäller tar sitt sunda förnuft till fånga och dyker upp!

Ngn av er som vet vart jag kan hitta en topcake till tårtan?? Jag har totalt glömt att beställa via nätet och nu lär jag väl inte hinna få nån om jag inte hittar i nån affär. Vart säljes sånt??

• Nufsan

Chamor, okej... undra om jag vågar lita på att de skickar dem direkt då

Svar på tråden 080809 del 4