• Virvel

080809 del 4

Nu är det dags att starta upp del fyra för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Den stora dagen närmar sig sakta men säkert och snart så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-18 11:54
    Här är alla vi som gifter oss augusti 080809 i år

Skriv gärna ert nick, datum och vart ni bor i landet

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2910147.htm...

• Svar på tråden 080809 del 4
  • Nufsan

nilia, inte ens våran svärmor har förstått att vi bara önskar oss pengar. Hon hade pratat med min mamma och frågat henne vad hon skulle köpa och mamma hade svarat att jag ska ge pengar som de har önskat sig, hoppas hon fattar galoppen...

Så dålig stil tycker jag!

• nilia

Jag pratade med vår toastmaster om det nu och de hade frågat henne om de skulle gå ihop ett stort gäng och köpa något.
    Då sa hon klart och tydligt att de önskar sig inget annat än pengar och det har de varit väldigt tydliga med så vi tänker ge dem det. Då hade de andra sagt att vi tycker det är så tråkigt.. så har de köpt nåt annat. Suck. Först ignorera vår önskan och sen inte ens lyssna när vår toastmaster säger att vi verkligen inte vill ha något annat. Då är man ju ute och seglar!
    Det är ju inte pengar folk ger oss, de ger oss en resa och ett minne för livet! Det är väl bättre än en vas som ska stå och samla damm!?

Virvel:
    Ja håller med dig helt! Men folk verkar inte fatta det..

Nufsan:
    Jobbigt att inte ens er svärmor har förstått.. jag misstänker att inte min heller har gjort det.

• kalevala

verkar vanligt , har samma problem !

• blivandefrularsed
    feministbrud skrev 2008-08-02 11:00:22 följande:
    Tide går FÖR fort!! Och varför regn? Nu är jag hemma i barndomasstaden (samma som du befinner dig i Blivandefrularsed). I Stockholm regnar det minsann inte.
    Och här har vi ju också regn!!
  • feministbrud

Men nu skiner solen

blivandefrularsed skrev 2008-08-02 14:06:33 följande:
    Och här har vi ju också regn!!
  • TyresöBrud

Om en vecka precis! Vi gifter oss 16.00 :)

• Helena1978

Vi med! Om en vecka är jag fru

• nilia

Hihi exakt om 1 vecka har vi fyverkerier nu
    Om det inte regnar vill säga!

• matteve

Hippad idag!! SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ KUL!! Ska snutta kudde nu, för jag är dödstrött å Matt kommer imorgon!!!!!!!!!!!!!!!

• dukanomduvill

Be om kvittot då he he...

nilia skrev 2008-08-02 12:02:03 följande:
    Här är det oxå regn, stackars de som gifter sig idag! Läste en 9-dagars prognos på expressen igår, lite svårt att tyda men det stod att det skulle bli finare igen men sämre till slutet av helgen. Men vad sjutton är slutet av helgen? Det måste ju vara söndagen, för lördagen är ju helgen Vi får hjälpas åt att hålla alla tummar och tår som finns iaf!Usch jag blev så sur igår, fick reda på att några av våra gäster har strunat i att vi bara önskar oss pengar och har köpt något istället. Får lite panik, för om de som är nära vänner till oss strunar i det lär ju säkert alla andra göra det oxå!? Min m2bs systers sambo sa oxå till oss att "ni fattar väl att ni inte får pengar av oss". Varför kan inte folk respektera vår önskan!? Vi har levt ihop i snart 7 år och behöver verkligen inget, förutom tid ihop och en avkopplande semester!Vi kommer fasen inte ha råd med vår resa om alla ska köpa en massa annat istället Grr.. får man vara så oförskämd att redan blir sur?,-)
Svar på tråden 080809 del 4