• Virvel

080809 del 4

Nu är det dags att starta upp del fyra för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Den stora dagen närmar sig sakta men säkert och snart så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-18 11:54
    Här är alla vi som gifter oss augusti 080809 i år

Skriv gärna ert nick, datum och vart ni bor i landet

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2910147.htm...

• Svar på tråden 080809 del 4
  • feministbrud

Vi har idag bestämt oss för att boka en resa till Singapore i januari. Sedan får vi sa vart resan bär oss (Borneo och Java är önskemål). Vi får dessutom ett dygn i Peking. Jag är så pirrig!

• lindahallman

vi åker den 11 till Malta en vecka

• bridesilly

Redan den 11 lyfter planet till cypern Vi sover bröllopsnatten på hotell

• Nufsan

Här blir det bröllopsresa nästa sommar, när våran skrutta är lite större!

Gällande sminkning så vet jag inte så mkt för jag ska dit på fredag Ska bli jättespännande och imorgon ska jag fixa det sista med klänningen... eller inte jag utan hon som syr

• Nufsan

Jag har en svägerska som är alldeles till sig av bröllopet och kommer med typ nya idéer och förslag hela tiden och hon har verkligen inte förstått vad en budget är för ngt!

Jag anser som många andra att man inte behöver ha nån nattmacka eller korv med bröd etc etc efter att man har ätit en massa mat och tårta, men hon anser att det är "fattigt" att inte bjuda på mer och jag blir galen.. Det kommer dra iväg med minst 2000 kr om vi ska genomföra det hon tycker är okej.

Snart säger jag åt henne att om hon betalar så fixar jag det gladeligen!

• bridesilly

Strunt i det, det är ni som väljer vad som ska vara med och inte, inte släkt eller vänner. Nattamat är som oftast onödigt och ni bjuder väl på tillräckligt om det är mat och tårta eller hur.

Näääe fy för alla som ska ha åsikter om ens eget bröllop. Tycker dom kan ta sina åsikter och förverkliga om dom själva ska gifta sig och har dom gift sig redan har dom förbrukat sina chanser

• Bride in England
    Nufsan skrev 2008-07-30 16:38:33 följande:
    Jag har en svägerska som är alldeles till sig av bröllopet och kommer med typ nya idéer och förslag hela tiden och hon har verkligen inte förstått vad en budget är för ngt!Jag anser som många andra att man inte behöver ha nån nattmacka eller korv med bröd etc etc efter att man har ätit en massa mat och tårta, men hon anser att det är "fattigt" att inte bjuda på mer och jag blir galen.. Det kommer dra iväg med minst 2000 kr om vi ska genomföra det hon tycker är okej.Snart säger jag åt henne att om hon betalar så fixar jag det gladeligen!
    Sager som bridesilly, strunta i det. Jag har en svarmor 2b som ar lite san, och mitt tips ar att varje gang din svagerska kommer med ett forslag, lat optimistisk och skriv ner det i en liten anteckningsbok som du bar med dig. Sag till henne att du skriver ner alla ideer, sen ska du och m2b sitta ner och valja ut vilka ideer ni ska ha med. Det kan hon inte argumentera emot! Och nar ni val beslutat er, om hon har nagot att saga da, sa sag att "ja, tack for forslaget men nu har vi bestamt detta. Du kanske hade gjort/gjorde annorlunda pa ditt brollop men det ar sahar vi vill ha det". Good luck!
  • Nufsan

Tack tjejer! Hon har inte gift sig än så hon får väl göra det själv sen då

Vi kommer ju ha snacks efter mat och tårta så det blir ju inte helt tomt och folk lär ju dricka... vi bjuder ju på all alkohol också juh!

• Emkalo

Vi åker oxå till Kuredu, 10 oktober, åker hem igen 31 oktober. Ska bli kul!! Men då missar vi varann precis!

Bride in England skrev 2008-07-30 11:04:39 följande:

Vart i Maldiverna ska ni? Vi aker till Kuredu i november! 2 veckor. Can't wait
  • Bride in England
    Emkalo skrev 2008-07-30 17:02:13 följande:
    Vi åker oxå till Kuredu, 10 oktober, åker hem igen 31 oktober. Ska bli kul!! Men då missar vi varann precis! Bride in England skrev 2008-07-30 11:04:39 följande:
    oj ja det gor vi! Vi aker inte forran 23 nov dock. Ska bli underbart Bor ni i BV, JBV, BB, WV....? Vi bor i BV, tror det blir super!
Svar på tråden 080809 del 4