• Virvel

080809 del 4

Nu är det dags att starta upp del fyra för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Den stora dagen närmar sig sakta men säkert och snart så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-18 11:54
    Här är alla vi som gifter oss augusti 080809 i år

Skriv gärna ert nick, datum och vart ni bor i landet

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2910147.htm...

• Svar på tråden 080809 del 4
  • matteve

Nej, ingenting innan. Det är jätteviktigt för Matt att han inte ser mig innan - mig gör det detsamma - men han tycker att det är mer romantiskt så. Och det är det kanske

Räcker inte 40 minuter för fotografering av bara han & mig? Vi har ca 100m att gå till festlokalen, och korten tas ju på plats vid kyrkan (finns vackra alléer osv). Det kommer även att tas kort vid kyrktrappan under "minglet" och gratulationerna. Vi vill inte att gästerna ska behöva vänta för länge heller!

Kanske ska tillägga att vår fotograf kommer att ta bilder under vigseln, utanför och under festen. Det är en släkting som är fotograf!

chamor skrev 2008-07-29 09:35:36 följande:
    Matteve...Ska ni ha så kort fotografering? Eller fotar ni lite innan vigseln också?
    Nufsan: Ja, så gör nog vi också med snackset!
  • chamor

Jo det beror på hur mycket ni förväntar er av fotona.. Vi har typ minst 1,5 timme iaf.. Men vi ska spexa lite Det tar lätt mer tid än man tror och jag är lite kräsen med kort.. Vill egentligen inte att min m2b ska se mig men det är mest praktiskt så det är bara att knipa ihop

• Nufsan

Matteve, vi ska fotograferas innan vigseln och under vigseln av en fotograf vi bokat och efter det ska min pappa sköta resten som har en superkamera och är duktig på fota!

Jag vill inte att min m2b ska se mig innan, men här blir det lite omöjligt att lösa, men han får först se mig vid vigseln... innan dess ska jag skicka bort honom till hans pappa

• Bride in England

Vi har var fotograf 2 timmar allt som allt, och det inkluderar en halvtimmes vigsel, gruppfoton och foton av oss. Var fotograf har forsakrat oss om att vi hinner med allt En professionell fotograf behover inte mer tid an sa for att fa ihop nagra bra, minnesvarda bilder. Sen saklart om man vill spexa till det och gora mer av det hela sa kanske man behover langre, men det har vi inget intresse av att gora.

Vi ser inte varandra forran jag gar uppfor gangen...can't wait! Det kommer att bli en san haftig kansla.

• Emkalo

Blivandefrularsed, vår planering ser nog mest lika ut tidsmässigt...

Jag klämmer in lunchen vid smink/hår och påklädning. Tror inte jag kommer kunna äta så dock den dagen...

vi kommer inte ha vickning eftersom vi ska ha tårtan sen. däremot funderar jag på om man ska ha ngt under mingelt? Måste man det? Har folk inte ätit lunch innan dem kommer? :) Kanske frukt?

Sen måste vi väl köpa ngt snacjks aktigt...blev sugen på godis när ni nämnde det `:)

Ja tjejer, vi ska verkligen ta vara på den vi har där hemma. Min m2b var nära att lämna jordelivet efter en bilolycka i dec 2006 (dagen efter olyckan friade jag :)) och jag tror inte man inser hur tacksam man ska vara förrän ngt händer, tyvärr. Så ta hand om varandra, stressa inte, och leva lyckliga tillsammans :) För det gör vi iaf :)

• Nufsan

Har också funderat på ngt inför minglet, men tror vi hoppar det tror jag, så mkt att hålla koll på ändå och jag har inte planerat för det, men kanske låta det stå lite skålar med salta pinnar framme så får man ta det om man vill..

• TyresöBrud

Vi kommer att ha lite jordgubbar och melon till Skumpan och sen bara snacks, nötter och chips på kvällen/natten. Alla lär ju vara rätt så mätta efter 3 rätters middag, speciellt eftersom det blir tårta sen. Funderar däremot på att be om lite tapas eller så till skumpan sen i bröllopssviten! Lite mys för bara oss.

Idag var jag och mamma på stan och köpte skor till henne och det kändes så skönt, jag tror att vi har köpt allt! Köpte en extra penna till gästboken men jag tror faktiskt att vi har allt.

Hur ska ni göra med talen, ska ni ha mikrofon eller får man bara tala högt och tydligt? Jag velar lite fram och tillbaka.

• Emkalo

Våra talare får tala högt och tydligt!

• Bride in England

Ingen mikrofon o vi ar 110 personer.

Har just kopt ett stort vitt paraply ifall det regnar sa vi atminstone kan fa ett par bilder i de fina vingardarna om vadret bestammer sig for att busa!

• Virvel

Usch, vad nervös jag börjar bli. Jag har åkt på världens förkylning som jag hoppas kommer att gå över innan nästa vecka. Jag fattar inte att det är dags snart.
    Mest nervös är jag för fotografens som ska vara med hela dagen. Från kl 8.oo tills valsen är dansad kl 21.00. Ovant att ha någon som fotar en hela tiden. Jag är i alla fall inte van vid paparazzi.

Det känns som att det är massor av saker att göra nu i sista sekund fast jag var så duktig och började planera, pyssla och inhandla i maj förra året.

Åhh, vad det här är spännande! Det ska bli så kul att få se allas fina bilder.
    Hoppas, hoppas bara att det blir lagom väder. Inget regn, inte så här varmt som det har varit nu. Utan alldeles, alldeles lagom så att vi kan se sådär snygga och colla ut på bilderna iställer för svett i pannan och glansiga ansikten.

Svar på tråden 080809 del 4