• Virvel

080809 del 4

Nu är det dags att starta upp del fyra för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Den stora dagen närmar sig sakta men säkert och snart så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-18 11:54
    Här är alla vi som gifter oss augusti 080809 i år

Skriv gärna ert nick, datum och vart ni bor i landet

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2910147.htm...

• Svar på tråden 080809 del 4
  • Virvel

Coola ska det stå. På måndag ska jag göra min provsminkning. Har ingen aning om hur hon har tänkt sig men jag överlämnar mig i hennes händer(hon har ju ändå sminkat Gynning och Sjödin )och ser det för jävligt ut så skriker väl bridesillan i mig.
    Har ni gjort er provsminkning och i vilka nyanser går den?
    Jag tror att min skulle vara lite guldig.

• bridesilly

vårt tidsschema ungefär

8.30 frissan
    13.00 senast i kyrkan
    14.00 vigsel
    14.45 fotogrqafering på kyrktrappan
    15.00 vi åker till bröllopsfotografen gästerna underhålls med tipsrunda och välkomstdrink av tärnor
    16.00 cateringfirman kommer
    16.45 brudparet kommer till festen
    17.00 middag

sen

presentöppning under paus och bensträckare
    underhållning av tärnorna
    brudvals
    kaffe och tårta
    dans

• Emkalo

Virvel, jag har gjort provhår och smink, blev jättefint! Jag kommer ha guldigt och brunt i tonerna kring ögonen och sen lite mörkare gammelrosa på läppar och kinder, för att få framtjugotalet - eftersom min frisyr kommer vara en ondulering. Så det ska matcha! Lycka till på din, det är jättekul!

Vi har fotograf i 5 timmar, ca 12.30-18.30. Vi fotas ca 12.30-14.20 runt om kyrkan och i stadsmiljön. Sen fotas vi efter vigsel ca 16.15-17.15/30 i mer grönskade miljö vid festlokalen/hagaparken/stallmästaregården (där vi spenderar natten sen). Men jag tror hämningarna släpper sen och att man kommer posa som värsta hollywwodstjärnan :)

• bridesilly

Min sminkning går i pärlemo och ljus rosa. Vill inte ha mörka färger, bara mycket mascara att framhäva ögonen, eventuellt lösögonfransar Håret högt uppsatt.

• Emkalo

Just det, ang presenter. Vi önskar ju oss eknomiskt bidrag till resan, menom folk kommer med andra presenter har vi bestämt att vi öppnar paket från blodsbandssläkt :) andra presenter får vänta till dagen/veckan efter!

Åker alla på bröllopsresa sen? När var hur? Vi åker int förrän i okt och blir borta 3 v på Maldiverna. Men vi utnyttjar ett presentkort vi fick förra året (när vi fyllde 25 och 30 :)), och åker till Kolmården och Vildmarkshotellet på söndagen, och stannar till tisdag! Dte blir kul!

• TyresöBrud

Vi kommer att bo på hotell i två nätter. På söndagen har vi bruch med familjerna och p åmåndagen åker vi till Paris, kommer hem igen på torsdagen. Sen åker vi till Karibien i november, ska bli underbart!

Ni kommer att ha det helt fantastiskt på Maldiverna det är helt underbart. Jag och m2b var där för snart tre år sen, på Kuredu. Kan verkligen rekomenderas.

Blir nog som ni sa, att tala högt och tydligt!

• Virvel

Vi åker den 16:e till Makarska i Kroatien. Där ska vi vara i en hel vecka, bara vi två utan barnen. Tänk att få ägna sig helt åt varandra i flera dagar. Underbart!

• nilia

Idag har varit en bra dag,vi har fått våra placeringskort, vigselprogram,festprogram och även tack-korten!
    Har köpt en caketopper, blockljus till kyrkan, bruna sidenband till tärnornas blommor och lite annat smått och gått!
    Jag har även bokat en liten "annons" tills på lördag där det står att vi gifter oss!

Imån ska vi träffa vår fotograf så då blir vårt tidsschema för dagen spikat till 100%. Ska även till stället där vi har festen med våra toastmasters för att reka lite en sista gång

Vi åker den 11/8, 12 dagar till Miami Ska bli så skönt!!!

• chamor

VI åker till Thailand den 11e Ska ha rosa och lila smink. förhoppningsvis ser det inte blåtira ut

Också köpt annons igår!

• Bride in England
    Emkalo skrev 2008-07-29 19:29:33 följande:
    Just det, ang presenter. Vi önskar ju oss eknomiskt bidrag till resan, menom folk kommer med andra presenter har vi bestämt att vi öppnar paket från blodsbandssläkt :) andra presenter får vänta till dagen/veckan efter!Åker alla på bröllopsresa sen? När var hur? Vi åker int förrän i okt och blir borta 3 v på Maldiverna. Men vi utnyttjar ett presentkort vi fick förra året (när vi fyllde 25 och 30 :)), och åker till Kolmården och Vildmarkshotellet på söndagen, och stannar till tisdag! Dte blir kul!
    Vart i Maldiverna ska ni? Vi aker till Kuredu i november! 2 veckor. Can't wait
Svar på tråden 080809 del 4