Barn i koppel eller inte? (OT)
Läste just på aftonbladet på nätet om denna artikel:
www.aftonbladet.se/foraldrar/article2482100.ab
Jag har ifs inga barn än, men jag skulle aldrig kunna tänka mig att ha mitt eget barn i koppel. Skulle ni?
Läste just på aftonbladet på nätet om denna artikel:
www.aftonbladet.se/foraldrar/article2482100.ab
Jag har ifs inga barn än, men jag skulle aldrig kunna tänka mig att ha mitt eget barn i koppel. Skulle ni?
Just nu känner jag att dom gärna får ha munkavle också...
Har lite svårt att se bara vad som skulle vara negativt med en sele. Det sparar nog dessutom ryggarna för småbarnsföräldrarna.
Jag och min familj bodde i USA när jag var liten och då hade mamma koppel till mig, fast istället för en sele hade jag det runt armen, jag var dock 5år. Det var en jättebra grej, särskillt när vi var på stora ställen som See World och Disney World etc. Där hade det varit flera fall av barnkidnappning så min mamma införde koppel:)
Den sele som de flesta minns från 25 år tillbaka var visst en sele men användes nog mest för att ha i vagnen precis som alla vagnar idag är grundutrustade med inbyggd sele så hade de förr en sele som man knäppte fast i öglor i vagnen,det följde dock med ett"koppel".Jag hade en sådan sele till mina barn när de satt i sin sittvagn och detta var på 90-talet.
oja,oja...man får ju skavsår i öronen vissa dagar
Jag har skickat efter en sele/koppel eftersom min lilla kille är så otroligt snabb, vill inte sitta i vagn och jag har ryggproblem. Jag oroar mig ofta för bilar och cyklar när vi är ute och går så jag tror att han får bättre frihet i en sele än med en mamma som kramphåller i hela armen :)
Varöfr inte lära dem sitt å ligg på komando också Nä alvarligt talat ser inget fel i att ha sele å koppel, hellre det än de föräldrar som aldrig låter sina barn gå utan bara har dem sittande i vagn!!
Kopplet på bilden såg liite kort ut för min smak, flexi kanske??? :-P
Jag hade använt koppel å sele om behovet fanns! Speciellt på stan, vid stora vägar och marknader!!
Jag skulle nog kunna använda sele till min tjej, när hon börjar vilja gå, om vi är ute där det e mycket folk. Vad skulle man ta sig till om hon försvann!!!!