Barn i koppel eller inte? (OT)
Läste just på aftonbladet på nätet om denna artikel:
www.aftonbladet.se/foraldrar/article2482100.ab
Jag har ifs inga barn än, men jag skulle aldrig kunna tänka mig att ha mitt eget barn i koppel. Skulle ni?
Läste just på aftonbladet på nätet om denna artikel:
www.aftonbladet.se/foraldrar/article2482100.ab
Jag har ifs inga barn än, men jag skulle aldrig kunna tänka mig att ha mitt eget barn i koppel. Skulle ni?
...i alla fall fiktivt umgänge
Lady o Lufsen skrev 2008-05-16 14:44:50 följande:
en skitbra grej ju när man har barn som absolut vill gå själv men vägrar hålla handen det blir väldigt jobbet för ryggen att gå lite böjd för att hålla i jackan elelr nåt.
men nog har det funnits sele och koppel för barn förut på det glada 70 talet när jag var barn säger mamma att det fanns
haha jag kan tänka mig blicken man skulle få ujujuj...mina är 2 och 5 och ingent koppel nu men jag hade gärna haft det för ngr månader sedan när yngsta absolut skulle gå själv
jag tycker det är toppen med sele vid vissa tillfällen. när vi varit på semester i stora städer...eller vid farliga ställen nära vatten, stup etc. Vår tjej har alltid tyckt det var kul när selen kom fram (hon leker hund & vi har alla kunnat känna oss trygga. Annars är hon en tokvild unge som verkligen skrämt livet ur oss ofta...hon vill heller absolut INTE hålla handen & det är faktiskt inte så lätt att tvinga små barn att hålla handen...schysstare för alla inblandade att ha sele då så länge barnen är ok med det.
Klart att de som vill ska få göra det men jag skulle aldrig köpa och använda koppel/sele eller vad man nu ska kalla det. Jag kommer inte göra för att tycker att det finns andra metoder som fungerar mycket bättre.
Jag tror att jag hade sele när jag var liten, och det var säkerligen befogat! Inte har jag lidit av det heller!
min mor hade mig i sele när jag var liten, alltså för ca 25 år sen. Hon rodde till att ha det på min son, pga allt spring. Men jag vägra, inte för att tanken var dålig utan för att ja tänkte på hur andra skulle reagera...
Blir det ett vanligt fenomen kanske jag använder det om det blir en till.
Men vi är ute på bil tävlingar hela somrarna, alltså helt livsfarligt för en liten kille som vägrar sitta still... Tom idag när pojken är tre kan man bli nervös....
Så idén är inte dum, hellre sele än ett överkört barn
jag skulle kunna tänka mig det då jag har 3 småbarn. den minsta vill gärna gå men är oxå väldig snabb med att springa utåt mot vägen,och har man då 2 andra som man ska kolla till när dom tex cyklar så vore det perfekt. Nu har jag ingen men vet att morsan hade till syrran för 25 år sen.
Jag tror inte ens att jag skulle reagera om jag såg nån komma med en sån.
Det låter som en utmärkt idé att sela sina småbarn vid sig så att man har lite bättre koll på dem. Apan som lillkillen i artikeln hade på sin sele var jättesöt!
Lady och lufsen....
HAHAHA!! Ohh en kompis!!