Barn i koppel eller inte? (OT)
Läste just på aftonbladet på nätet om denna artikel:
www.aftonbladet.se/foraldrar/article2482100.ab
Jag har ifs inga barn än, men jag skulle aldrig kunna tänka mig att ha mitt eget barn i koppel. Skulle ni?
Läste just på aftonbladet på nätet om denna artikel:
www.aftonbladet.se/foraldrar/article2482100.ab
Jag har ifs inga barn än, men jag skulle aldrig kunna tänka mig att ha mitt eget barn i koppel. Skulle ni?
Vi har två vilda barn och speciellt sonen men säger endå nej till sele.
Men självklart ska de som vill få ha det. har jag inte skrivit något om.
Har bara skrivit att jag själv aldrig skulle kunna tänka mig att använda det till våra barn.
jag köpte en för ett bra tag sedan. men då var sonen så ostabil när han gick att det inte fungerade. jag har inte använt den sedan men mest bara för att den inte har behövts. men jag skulle inte ha något problem att använda den när man är i stora folkmassor eller annart.
sele till barn har funnit längre i sverige än vad aftonbladets artikel påstå. jag köpte min för mer än 6 mån och det var i en vanlig brio butik till en tredjedel av priset som tjejen i artikeln säljer den för. fast det är en enklare varriant.
Selar fanns redan för 35 år sedan i Sverige.
Men ni har ju relativt stora barn. Håller med om att det skulle kännas mkt konstigt. Men skulle du inte kunna tänka dig att använda det på en vild ettåring heller?
OBS! Klandrar inte på något sätt dina åsikter utan är bara nyfiken på hur du resonerar.
Jag tycker det är jätte bra med sele.. Om man t.ex shoppat en dag och barnen inte orkar sitta i vagnen mera så kan det vara skönt för dem att slippa upp och gå och röra på sig. Men det är inte sådär jätte skönt för en själv att gå omkrng och hålla en 1åring i handen...man får ju ont i ryggen.
Sen om barnet är som mina att de totalvägrar att hålla i handen så är det super med en sele.
Lyckan var stor när mellersta sonen som 1åring slapp och gå fritt, men jag hade ju ändå koll på honom när han var i selen.
Och barn som börjar gå tidigt är det ju svårt att prata och förklara för att: Nej, du får inte gå dit nu. Mina har varit 10 och 11 månader när de börjat gå, inte så lätt att prata vett med barn i den åldern.
Jag tycker att det är ok vid tillfällen då det kräver,tex på bryggor,haka fast i flytvästen bara...iaf. på min lille
Vet hur jag håller min systerson i kragen eller armen ibland... "koppel" skulle vara strålande i det fallet.
Vet inte? Det finns väldigt många sätt att se på detta och både possitiva och negativa aspekter så klart.
Tål att funderas på......
Men trofast En ny medlem av Lady o Lufsen´s umgänge på BT- vad kul
fanns ju sele och hjälmar m.m. när våra barn var vilda 1 åringar. Har aldrig haft en tanke på att anväda det.
skulle vi skaffa ett tredje barn så klara vi oss utan sele då också.
kan hålla med om att det är bra att det finns vid tillfällen tex bryggor eller som zozo skrev när där finns stup.
Nu kommer jag få mycket påhopp
för mig låter det lite som lathet att ha sele vid andra tillfällen än de jag skrev innan och att förmånga vuxna låter barnen bestämma förmycket. tex: att låta en 1 åring bestämma att man inte ska hålla handen när man är ute och går.
Men alla uppfostrar vi olika
när nu ska jag gå och hämta våra underbara huliganer på dagis.