• Anja 19 juli 2008

Nattchattare - vi som är vakna pratar på...

Dags för en ny nattchattartråd! Här samlas alla som inte kan sova, som jobbar nattskift framför en dator, som väntar på att älsklingen ska komma hem och alla andra som råkar vara vakna av en eller annan anledning.

"Nattsällskap" helt enkelt!

Tråden stängdes helt plötsligt så jag kopierade Cantatons inlägg så att vi nattugglor kan fortsätta prata på
  • Svar på tråden Nattchattare - vi som är vakna pratar på...
  • Cantaton

Jotack, vi har tryckt upp uppsatsen idag, så imorrn är det inlämning och examen!

Fjosok skrev 2008-06-08 23:03:12 följande:
    Hola! Allt bra?
  • Cantaton

Om/När jag får något

Fjosok skrev 2008-06-08 23:07:47 följande:
    Njas :) Och sen bara jobb?
  • Fjosok

klart du får, du är ung än ..

annars för oss gamlingar :-/

• Cantaton

Jodå, det hade jag tänkt mig Jag är 22år och högskoleutbildad, nånting ska jag nog lyckas hitta

Fjosok skrev 2008-06-08 23:27:44 följande:
    klart du får, du är ung än ..annars för oss gamlingar :-/
  • Fjosok

Klart du gör.

Ibland undrar jag dokc om högskoleutbildning är överskattat, iaf inom kommunala jobb, som ex lärare. Många jag känner som jobbar inom andra brancher tjänar bra mer, UTAN utbildning ...

• Cantaton

Jotack, jag vet. Eller så är det underskattat? Inom kulturbranschen bryr man sig inte ett smack om administrativ personal har högskoleutbildning. Det är snarare bortkastade år. (Beroende på var inom branschen man verkar förvisso.)

Fjosok skrev 2008-06-08 23:42:03 följande:
    Klart du gör.Ibland undrar jag dokc om högskoleutbildning är överskattat, iaf inom kommunala jobb, som ex lärare. Många jag känner som jobbar inom andra brancher tjänar bra mer, UTAN utbildning ...
  • Fjosok

Du vet ju å andra sidan vad CV och utbildningar är viktiga inom musikbrancgen, men bara som prydnad. I slutändan skiter ju alla i VAD du har pluggat och var sålänge du låter bra

• Cantaton

Javisst Fast jag kan tänka mig att jobba som konsertproducent. Då behöver jag ju inte låta så mkt själv Däremot se till att andra låter bra.

Fjosok skrev 2008-06-08 23:47:37 följande:
    Du vet ju å andra sidan vad CV och utbildningar är viktiga inom musikbrancgen, men bara som prydnad. I slutändan skiter ju alla i VAD du har pluggat och var sålänge du låter bra
Svar på tråden Nattchattare - vi som är vakna pratar på...