Vilken sorts BRUD vill du vara?
Vilken brudstil inspirerar dig allra mest?
Drottningen a la 17-1800 tal
Prinsessan
Älvan
Medeltids jungfrun
Rockbrud
Bohem
Strandbruden
Beskriv gärna eran valda stil och vad som ingår
Vilken brudstil inspirerar dig allra mest?
Drottningen a la 17-1800 tal
Prinsessan
Älvan
Medeltids jungfrun
Rockbrud
Bohem
Strandbruden
Beskriv gärna eran valda stil och vad som ingår
prinsessa som är vacker å väldigt kvinnlig
Så kul att läsa om hur alla vill se ut
En slags prinsessa med krona, slöja, läng fin klänning, blonda långa lockar.. Tyvärr inget slott och ingen häst ;) Ska försöka få in lite "bondeprinsessa" får se hur det går. Eller tja gammeldagsprinsessa. Alla våra trycksaker är liksom gammeldagsa och ska ha naturfärgade linnelöpare på borden med murgröna och ev tallkottar på. :)
Vårt bröllopstema ska vara orienten. Lyktor i träden och äkta mattor i trädgården med massa kuddar på. Sen blir det vacker magdans som underhållning senare på kvällen.
Min klänning måste ju såklart matcha detta och därför är den champagefärgad med guldbroderier..jättevacker.
För den som inte är inne på orienten kanske det låter plottrigt, men det ska det inte bli! Det ska bara bli mysigt, ombonat och stämningsfullt. Jag har en stark koppling till detta så gästerna lär nog inte bli förvånade.
det låter jättehäftigt och mysigt! du får visa bilder sen
Visst ska jag det, men vi gifter oss inte förren om ett år!
jag är kvar då också, vi gifter oss inte förrän om två år knappt.
Visst är det roligt att planera!!?
superskoj har det mesta klart för mig redan faktiskt, det hänger mest på ekonomin att vi satt datum om två år.
Oj. det orientaliska lät verkligen mysigt. Jag ska inte gifta mig förrän aug-09 och det känns väldigt långt borta. Jag ska ha ett svart vitt bröllop. Inte så tradionellt men jag tycker att det är väldigt stilrent. Vill ha en enkel,slät axelbandslös klänning med lite släp och ett brett svart sidenband kring midjan. Längtar redan.
Jag gifter mig i augusti 09 och jag kommer nog att vara en ganska klassisk brud men med lite prinsesstouch. =)
Har inte provat klänningar än men har en bild av en axelbandslös med massa tyll. Skippar slöjan men kör nog en liten "platt" tiara och halvt uppsatt med lagom slarviga lockar. Det är så jag ser det framför mig i alla fall.
Tror att dukning kommer att gå i vitt med silverljusstakar, glaslyktor, murgröna och glaspärlor. Väldigt enkelt och stilrent.
Drottningen 17-1800 tal får väl jag svara då jag är mycket inspirerad av 1800-talet. Älskar allt som har med de åren att göra nästintill. Ska ha slöja och brudkrona samt något gammalt något nytt, något lånat något bytt och något blått samt en penny i min sko, just in case. ;) Är mycket skrockfull och har därför även trådar av min lyckotröja insydd i klänningen, som självklart kommer sparas tills den dagen jag låter sy om den till en dopklänning eller så.