• bridesilly

Vilken sorts BRUD vill du vara?

Vilken brudstil inspirerar dig allra mest?

Drottningen a la 17-1800 tal
    Prinsessan
    Älvan
    Medeltids jungfrun
    Rockbrud
    Bohem
    Strandbruden

Beskriv gärna eran valda stil och vad som ingår

• Svar på tråden Vilken sorts BRUD vill du vara?
  • RebeckaSvensson
    gustafmatilda skrev 2008-05-13 18:50:26 följande:
    Det låter snyggt! Har ni kommit på vad ni ska ha för dekorationer och sånt? Kläder?
    Ska ni ha ett medeltidstema på ert bröllop? Eller hur ser era dekorationer m.m ut?
  • gustafmatilda

Det låter läckert! Inte vad jag tänkte när jag läste "Het/snygg/metal", men helt klart snyggt ;) Med smycken och smink kan man se mycket metal ut! När gifter ni er?

• RebeckaSvensson
    gustafmatilda skrev 2008-05-13 19:00:23 följande:
    Det låter läckert! Inte vad jag tänkte när jag läste "Het/snygg/metal", men helt klart snyggt ;) Med smycken och smink kan man se mycket metal ut! När gifter ni er?
    Vi gifter oss den 28/6.. Ni då?
  • gustafmatilda

6/6, så snart att jag håller på att dö av nervositet! Ska sätta mig ner och göra lite placeringskort ikväll tänkte jag =)

• Lokalo

Håller med gustafsmatilda... det var ju ett tag jag var jungfru...

Men stilen jag vill ha är absolut medeltida jungfru, trumpetärmar och utslaget hår.

• gustafmatilda
    RebeckaSvensson skrev 2008-05-13 18:58:53 följande:
    Ska ni ha ett medeltidstema på ert bröllop? Eller hur ser era dekorationer m.m ut?
    Oj jag glömde svara, klantigt. Vi kommer att ha medeltidstema ja. Våra kläder håller just nu på att sys upp, de bör vara klara i nästa vecka. Vigseln äger rum utomhus i en gammal slottsruin från 1500-talet. Festen kommer att hållas i en gammal lada med rustika bord och bänkar att sitta på. Jättemysigt kommer det att bli! Det blir mycket naturliga dekorationer på borden, mossa kring blockljus, kottar att fästa placeringskorten på... Sen en massa massa ljus på borden men även i fönstergluggarna.

Lokalo:

Om du vill ha tips på en jätteduktig och prisvärd sömmerska kan du kolla bland mina länkar. Jag har redan tipsat om henne ett par gånger och man kan bli avstängd om man tipsar om samma "för många" gånger. Finns en beskrivning att det är hon som sytt kläderna =)
  • RebeckaSvensson

Låter riktigt mysigt med ert medeltidstema!! :D

• Lokalo

Tack Matilda, jag ska genast kolla. Klänningen vet jag var jag ska hitta, men en chiffongbolero med trumpetarmar behöver fortfarande sys.

• gustafmatilda
    RebeckaSvensson skrev 2008-05-13 19:44:24 följande:
    Låter riktigt mysigt med ert medeltidstema!! :D
    Tack! Jag hoppas att det blir mysigt också. Skulle nog bli ett nervvrak om saker och ting börjar gå fel den dagen hehe!
  • MåM

Romantisk prinsessa men med humor...dvs säga jag tar inte för givet att jag blir sådär supersöt...och det får inte bli för seriöst...

Svar på tråden Vilken sorts BRUD vill du vara?