• bridesilly

Vilken sorts BRUD vill du vara?

Vilken brudstil inspirerar dig allra mest?

Drottningen a la 17-1800 tal
    Prinsessan
    Älvan
    Medeltids jungfrun
    Rockbrud
    Bohem
    Strandbruden

Beskriv gärna eran valda stil och vad som ingår

• Svar på tråden Vilken sorts BRUD vill du vara?
  • brilliant bride

Den klassiska bruden Det passar mig mest. Jag kommer att ha en stilren klänning med lite detaljer vid livet, klädda knappar bak (hela vägen) och släp. Jag ska ha slöja och en tiara med pärlor eller hårnålar. Uppsatt hår som är lite högre vid hjässan. Buketten kommer att vara vit med rosor, orkidér och grönt.

• Skottdagen2008

Min största inspirationbrud var en tänkt "snövit/rödluvan" i ett vinterlandskap , skämt åsido, men det var lite vad jag fick höra av mina gäster.

Se galleriet om det stämmer, haha.

Vi hade ett färgtema som var:
    Svart som vinternatten
    Vitt för snön
    Mörkrött för kärleken
    Silver för vinterns stjärnor

Eller:
    Svart som synden
    Vitt som oskulden
    Mörkrött som blodet
    Silver för ??

• GME76   080802

Blandning poprock/strand eller nåt sånt

• FruRålin080808

Rockbruden...
    Svart klänning, rosa detaljer, skor med höga klackar
    Lite 50-tals inspirerat och lite sxigt;)

• Zozo

Ingen av dem - ville vara mig själv; ett vackrare jag men pa mitt sätt!

• Godisråttan

prinsessan
    Strass smycken, strass tiara och rosa blommor och rosa skor Pampig klänning med släp.
    På min möhippa fick jag ha en rosa boa, ett trollspö och en tiara. Thats me!

• stfa

Den klassiska bruden blandat med min egen stil. Har en axelbandslös benvit klänning helt i spets med långt släp. En mantillaslöja som är 3 m lång. Pärlhalsband och pärlörhängen. Stilren make up. Långt halvt uppsatt hår med lockar bak på ryggen. Bukett i benvitt med pioner, liljekonvaljer och blommor från doftranka.

• marie79

jag vill vara den lite bohemiska, romantiska strandbruden

• Skottdagen2008

Det tror jag alla brudar försöker, men samtidigt vill man kanske förstärka sitt allra vackraste och för mig var det viktigt att hålla min stil även på bröllopet.

Jag tror att man inspireras av det man själv känner sig som sig själv, hm, jag menar jag skulle ALDRIG vilja se ut som en klassiskbrud enligt modemagasin för det är inte jag.

Oavsett om man inspireras av ett tema eller liknande så är ju det viktigaste att man känner sig som sig själv och inte känner sig utklädd och det var precis det jag tyckte jag fick på mitt bröllop.

Zozo skrev 2008-04-29 10:42:41 följande:
    Ingen av dem - ville vara mig själv; ett vackrare jag men pa mitt sätt!
  • f1bride

Jag är nog lite Ariel/sjöjungfrudrottning, jag kommer ha en sjöjungruklänningmodell, droppformad bukett.. och en krona på skallen

Men jag älskar verkligen 1700-tal så det hade varit underbart att få på m2b puffbyxor!!

Svar på tråden Vilken sorts BRUD vill du vara?