• bridesilly

Vilken sorts BRUD vill du vara?

Vilken brudstil inspirerar dig allra mest?

Drottningen a la 17-1800 tal
    Prinsessan
    Älvan
    Medeltids jungfrun
    Rockbrud
    Bohem
    Strandbruden

Beskriv gärna eran valda stil och vad som ingår

• Svar på tråden Vilken sorts BRUD vill du vara?
  • Catalina

Min dröm är antingen ett westernbröllop med vigsel i kyrka med indianklänning mm o sedan en välsignelse av en indianhövding el.schaman....andra alternativet var ett rockabillybröllop...inget av dom alternativen kunde vi genomföra p.g.a. äldre släktingar....det blir ett prinsessbröllop med en axelbandslös ivoryfärgad brudklänning med släp....men det blir nog bra ändå.....vi ska ju fixa välsignelsen efter bröllopet

• bridesilly

Nu menade jag inte att man ska klä ut sig. Självklart är man alltid sig själv inte fråga om det utan snarare vad man tar inspiration av.

• bridesilly

som jag skrev i TS stil som ....inspirerar dig.....

• FruRålin080808

Det som du kankse ser som utklädning kanske en annan inte ser som det...Vi har ju olika saker som inspirerar oss. Gillar man tex Western och är den typen är man ju inte utklädd på sitt bröllop eller om man är rocktjejen i skinnpaj i vanliga fall så är det ju helt rätt på ens bröllop också...
    Eller missuppfattade jag dig nu?

bridesilly skrev 2008-04-29 13:57:51 följande:
    Nu menade jag inte att man ska klä ut sig. Självklart är man alltid sig själv inte fråga om det utan snarare vad man tar inspiration av.
  • mysifer

jag är nog en blandning mellan prinsessa och älva..

min klänning kommer vara ljuslila med silverdetaljer och stora trumpetärmar, väldigt inspirerad av Fiona i Shrek..(bara det säger kanske en del )
    jag kommer att ha ett pannsmycke i lila och silver, även armband och halsband i samma stil och håret kommer vara utsläppt med en massa små blommor fäst i flätor.

vårt färgtema är lila, silver och grönt och temat för hela bröllopet är medeltida saga där vi plockar lite som vi tycker passar oss. middagen kommer t ex att intas i en riddarsal, min blivande man kommer att ha lite pirataktiga kläder (men snyggt,inte maskerad) och får jag som jag vill så kommer tårtan att prydas av en prinsessa som påminner om mig själv och antingen en grodprins, riddare eller prins beroende på vad min blivande tycker representerar honom bäst

• mysifer

får nog lägga till den medeltida jungfrun i mixen också om det ska bli riktigt rätt.
    känns helt galet men ändå så rätt med våra planer. vi kommer få ett oerhört personligt bröllop som vi kommer vara supernöjda med i efterhand.

• Catalina

jag anser inte att man är utklädd om det är en livsstil....vilket det är i mitt fall.....vi mer eller mindre bor på chappe på somrarna o där använder vi tidsenliga kläder....hemma är det jeans,boots o skinnväst som gäller

• Neri05

Jag ville sååå gärna vara rockig brud men det blev inte så,inte ens skorna e liiite rockiga *asg*...så jag e nog mer åt det romantiska hållet skulle jag tro?

• bara jag

Jag kommer att ha en axelbandslös klänning med kristaller, pärlörhängen och en jättefin romantisk och diskret tiara. Håret kommer att vara nästan helt utsläppt i romantiska stora lockar och jag ska inte ha någon slöja. Blommorna kommer att vara cremefärgade med inslag av ljusljus gammelrosa (rosor och kallor), så jag antar att jag hör till den romantiska bruden

• Emblingen

Jag är en blandning av den traditionella 50-tals "kvinno-kvinnan" med prickig knälång klänning, högklackat, pappiljotter och nylonstrumpbyxor. Ståendes vid spisen rörandes i grytorna...
    I kombination med glamourdrottningen Marilyn Monroe som står för det självförverkligande/självständiga "lyxiga"...

Svar på tråden Vilken sorts BRUD vill du vara?