• bridesilly

Vilken sorts BRUD vill du vara?

Vilken brudstil inspirerar dig allra mest?

Drottningen a la 17-1800 tal
    Prinsessan
    Älvan
    Medeltids jungfrun
    Rockbrud
    Bohem
    Strandbruden

Beskriv gärna eran valda stil och vad som ingår

• Svar på tråden Vilken sorts BRUD vill du vara?
  • nyfiken87

Drottningen a la 17-1800 tal,Älvan,Medeltids jungfrun korsning typ!=) Många som tycker vårt bröllop var sagolikt..lite snövit...=)Hur som helst va de väldigt jag!=)Bilder finns i gallerit så tyck till..=)

• bridesilly

Ja menade att man skrev att man ska se ut som sig själv fast uppklädd till brud oavsett stil man har på detta.

FruRålin080808 skrev 2008-04-29 14:27:01 följande:
    Det som du kankse ser som utklädning kanske en annan inte ser som det...Vi har ju olika saker som inspirerar oss. Gillar man tex Western och är den typen är man ju inte utklädd på sitt bröllop eller om man är rocktjejen i skinnpaj i vanliga fall så är det ju helt rätt på ens bröllop också...Eller missuppfattade jag dig nu?
  • 26maj2007

Är ju redan gift

jag är nog en typisk prinsessa eller klassiska hör jag till tycker ni?

Men jag kände mig som en prinsessa

• bridesilly

Romantisk brud är väl den klassiska bruden?

• Juni2009
    nyfiken87 skrev 2008-04-29 17:05:01 följande:
    Drottningen a la 17-1800 tal,Älvan,Medeltids jungfrun korsning typ!=) Många som tycker vårt bröllop var sagolikt..lite snövit...=)Hur som helst va de väldigt jag!=)Bilder finns i gallerit så tyck till..=)
    En dum fråga.... är du en hemlig syster till min storasyster?

Ni är ganska lika varandra!!
    Hon skulle nog vara som du på sin stora dag...

När jag såg dig på bilden så tänkte jag DIREKT på syrran, hon brukade ha mörkröda läppar som du har o är ganska blek om ansikte (nautrell/delvis sminkad) och mörk runt ögon...

Ähh..
  • Juni2009

Jaa nu till min bröllop...
    Jag har inte hittat "min" klänning ännu.

Men jag har en bild på hur jag kan se ut.

håret är nästan utsläppt och har blommor i..stora lockar...

bukett... typ droppformad men inte "boll" uppe utan mer som vild sen neråt... vet inte hur jag ska skriva det på svenska...med kroppspråk är mycket lättare att visa!

Klänning.. vet inte om jag ska ha armar? om inte så hur ska band se ut smala eller bredda? om inte så hur ska skärning runt bröste se ut???

Jajja som sagt jag har inte hittat "min" klänning ännu, men har drömt om typ trumparmar med medeltid-klänningen... få se när jag hittar klänningen så vet jag vad jag vill ha!

• Ringbärarn

Jag sållar mig till skaran "rockbrudar" =) Ska ha vit klänning med svart spets, hela bröllopet ska gå i vitt/svart.

Svar på tråden Vilken sorts BRUD vill du vara?