• bridesilly

Vilken sorts BRUD vill du vara?

Vilken brudstil inspirerar dig allra mest?

Drottningen a la 17-1800 tal
    Prinsessan
    Älvan
    Medeltids jungfrun
    Rockbrud
    Bohem
    Strandbruden

Beskriv gärna eran valda stil och vad som ingår

• Svar på tråden Vilken sorts BRUD vill du vara?
  • HuskyTjejen

Jag vill vara bondbruden, Jag önskar mig ett enkelt bondbröllop. Lite i stil med bröllopet i "Barnen på Frosmofjället"

• Dolliver

Min frisör myntade uttrycket "vild & vacker" för vår stil... Eftersom varken jag eller sambon är den romantiska typen - men vi vill ändå ha en del av det där prinsess-/sago-lika - fast för att då lätta upp det överromantiska plockar vi in lite "vilt" i det hela..
    Äh, vet inte om jag kan förklara rätt... Men tex så brukar sambon aldrig använda kostym/skjorta el liknande, men på bröllopet ska han ha jackett el frackoat och för att lätta upp det lite så köpte jag manchettknappar a la dödskallar...
    Lite sådana smådeltaljer har vi genom hela bröllopet.

Själv ska jag ha vit klänning men med svarta detaljer för att "lätta" upp den lite!

• girl in love

Bohemian chic i medelhavstappning. Eller nåt

• lillan31

drottning a la 2008 , vill jag bara tillägga

• Hanna och Jonatan

Jag är nog absolut bridezilla-bruden. "Fruktansvärt" romantiskt och fruktansvärt perfekt ska allt va!
    Jag ska tåga in med pappa. Jag har en helt bedårande, vit klänning med massor broderier över bröstet och mängder med vita pärlor. Långt släp och en väldigt stor håruppsättning.

usch....håller på att bli tokig av all stress nu fram till bröllopet...2½ veckor kvar. Jag jobbar heltid så jag hinner inte vara hemma mycket och planera. Helgerna går åt till annat...suck.

Vi har inte pratat med vår präst än, vilket känns frustrerande. Han är svår att få tag i..han är nämligen läkare på heltid också..tss...komiskt!

Lycka till alla galna brudar därute!
    Kram Hanna

• weinlove
    matteve skrev 2008-04-29 17:14:54 följande:
    HANS brud!!!
    måste hålla med där. jag vill också vara HANS brud.
  • janedoe

Drottning / Älva / Rockbrud (läs: goth/punk/metal istället ;) )

• bridesilly

Är det inte en självklarhet att man är sin mans brud? Syftet med tråden är att ta reda på vad ni har för inspiration till er brudklädsel

• hondafreak

40-tals filmstjärne-vamp för mig....och med tanke på att man är en halvgammal tant kommer det bli en förvandling :-P i vinrött och creme blir vi allihop tärnor och näbbtärnor.....

Svar på tråden Vilken sorts BRUD vill du vara?