• bridesilly

Vilken sorts BRUD vill du vara?

Vilken brudstil inspirerar dig allra mest?

Drottningen a la 17-1800 tal
    Prinsessan
    Älvan
    Medeltids jungfrun
    Rockbrud
    Bohem
    Strandbruden

Beskriv gärna eran valda stil och vad som ingår

• Svar på tråden Vilken sorts BRUD vill du vara?
  • Nikajo

Jag kommer att vara en klassisk prinsessa på lördag, med klänning med släp, tiara, spetsbolero, silversandaletter, och pärlsmycken i rosa.

• SnuttisSessan

Jag skulle vilja vara en romantisk brud. Med vit klänning & rosa detaljer.

• JoyPho

Glamour!! Tänk Hollywood! Nån gång ska man ju få vara så där riktigt jäkla snygg!!! Jag satsar stenhårt på det!!!

• gustafmatilda

Jag kommer att vara den medeltida jungfrun

- eller ja, jungfru är jag ju inte längre... fniss...

• weinlove
    bridesilly skrev 2008-05-13 15:46:07 följande:
    Är det inte en självklarhet att man är sin mans brud? Syftet med tråden är att ta reda på vad ni har för inspiration till er brudklädsel
    Jo visst är det självklart. Såg så gulligt det hon skrev så jag hakade, eftersom jag kände lika :)

Av ovannämnda exmpel så måste jag nog säga att jag är lite utav en medeltids jungfru :)
  • bridesilly
    weinlove skrev 2008-05-13 17:42:58 följande:
    Jo visst är det självklart. Såg så gulligt det hon skrev så jag hakade, eftersom jag kände lika :) Av ovannämnda exmpel så måste jag nog säga att jag är lite utav en medeltids jungfru :)
    Det är fint med medeltidstema Önskar man kunde gifta sig flera gånger (fast med samma man då ) så att man kunde använda sig av alla stilarna
  • RebeckaSvensson

Romantiskt men samtidigt het/snygg/metal... Får se hur det går.. hehe

• gustafmatilda
    RebeckaSvensson skrev 2008-05-13 18:46:38 följande:
    Romantiskt men samtidigt het/snygg/metal... Får se hur det går.. hehe
    Det låter snyggt! Har ni kommit på vad ni ska ha för dekorationer och sånt? Kläder?
  • RebeckaSvensson
    gustafmatilda skrev 2008-05-13 18:50:26 följande:
    Det låter snyggt! Har ni kommit på vad ni ska ha för dekorationer och sånt? Kläder?
    Dekorationer har vi färdigt, vi har "skogstema" på bröllopet så det går lite i skogens färger (med lite inslag av svart såklart). Kläder har vi också klart.

Jag ska ha en lång ivory, ganska enkel klänning från EdenBridals och Joel ska ha en svart Jaquette med cremefärgad väst.

Inte så metal det kanske. Får satsa på att se metal ut på andra sätt (håruppsättning, smycken, skor osv)... Hehe...
Svar på tråden Vilken sorts BRUD vill du vara?