• bridesilly

Vilken sorts BRUD vill du vara?

Vilken brudstil inspirerar dig allra mest?

Drottningen a la 17-1800 tal
    Prinsessan
    Älvan
    Medeltids jungfrun
    Rockbrud
    Bohem
    Strandbruden

Beskriv gärna eran valda stil och vad som ingår

• Svar på tråden Vilken sorts BRUD vill du vara?
  • bridesilly

Jag inspireras av drottningen Kommer ha en högt uppsatt frisyr glittrig tiara och en bolero med en högre krage Klänningen är axelbandslös med bling bling. Vårat tema är lite gammeldags romantisk stil, lite 1700 tal

• snö vit

Jag är en hårdrockarbrud i botten men kommer vara lite "Arwen" saganomringenmedeltidastuk...kolla klänningarna i mitt galleri.

//Veronic@

• Skottdagen2008

Som t.ex. marie79 är säkert lite bohemisk även till vardags, stfa är säkert en lite mer klassisk person som aldrig skulle sätta på sig skinnkläder som jag bara älskar och godisråttan verkar vara lite mera party.

Man inspireras ju av sig själv och vill förstärka dessa till bröllopet om det så är ett medeltidsinspirerat bröllop så brukar oftast bruden och brudgummen tycka att medeltid är intressant och en del av sig.

Hm....förstår ni eller svamlar jag bara

• slävik

jag ska vara den där klassiska bruden, men eftersom vi är både lite roliga och lite töntiga, så tänkte vi göra det lite halv komiskt, typ som när vi är gifta, vända oss om och rusa ut ur kyrkan, dansa fult till vår bröllops vals (riktigt fult..nästan pinsamt, men bara nästan) . vi ska nog göra lite mer grejor också men det är inte färdigt än vi funderar på att tappa bröllops tårtan i golvet "av misstag" och sedan ta fram en ännu
    större och finare tårta. men fan, det blir så jäkla kladdigt då, och känner jag min pappa rätt så blir det den som har stökat ner med vilje som får städa...

• marie79
    Skottdagen2008 skrev 2008-04-29 10:52:54 följande:
    Man inspireras ju av sig själv och vill förstärka dessa till bröllopet
    Det här stämmer på alla brudar tror jag
  • Fiafis

Haha, va roligt!

slävik skrev 2008-04-29 11:51:02 följande:
    jag ska vara den där klassiska bruden, men eftersom vi är både lite roliga och lite töntiga, så tänkte vi göra det lite halv komiskt, typ som när vi är gifta, vända oss om och rusa ut ur kyrkan, dansa fult till vår bröllops vals (riktigt fult..nästan pinsamt, men bara nästan). vi ska nog göra lite mer grejor också men det är inte färdigt än vi funderar på att tappa bröllops tårtan i golvet "av misstag" och sedan ta fram en ännustörre och finare tårta. men fan, det blir så jäkla kladdigt då, och känner jag min pappa rätt så blir det den som har stökat ner med vilje som får städa...
  • Anja 19 juli 2008

Tror att jag är en mix utav den klasiska bruden och prinsessan

Är lite tokig, har barsnlig, snuskig humor, skrattar alltid högt och mycket, är väldigt babblig och sådär...

En tonåring i en vuxen kvinnas kropp typ så jag kan absolut inte vara alltför klassisk eller drottninglik.

Men jag ska ha en supervacker klänning m lite puffkjol (finns i galleriet) och en klassisk uppsättning m bulle i nacken, tiara, slöja under håruppsättningen osv. En stilren bukett m ceriserossa gerbera etc...

Färgtemat rosa, vitt och silver är ju inte alltför drottninglikt utan mer prinsessigt. Jag älskar allt som glittrar och sådär

Så klassisk/prinssesig får jag nog säga Ska ha lite sotigare sminkning än den klassiska oxå, för att bryta av från det där "damiga", eftersom jag inte är en dam och aldrig kommer bli.

Är en sån kvinna som går klädd i jeans, top (oftast i någon rosa nyans, allt från gammelrosa till ceriserosa eller brunt eller khakigrönt eller svart), hästsvans, rosa läppglans, tuggar tuggummi, gillar glittriga smycken osv, haha...

• weinlove
    Zozo skrev 2008-04-29 10:42:41 följande:
    Ingen av dem - ville vara mig själv; ett vackrare jag men pa mitt sätt!
    samma här :)
  • Anja 19 juli 2008

alltså vilket rörigt inlägg jag skrev, inte likt mig faktiskt *asg*

det jag ville komma fram till är väl egentligen samma som Zozo och weinlove jag vill vara mig själv, fast MYCKET vackrare dagen till ära i helt fantastiska kläder och mkt stylad, hår, makeup, smycken osv...

• vintergården

Kan hålla med Anja, fast det blir mer åt lila hållet.

Tycker lite synd om mina grabbar när dom blir större. Presentera flickvänner o kompisar "hon den knäppa i mitten är mamma"

Men jag ser så fram emot vår bröllopsdag när jag får vara helt i centrum o ingen kan ta det ifrån mig =)

Svar på tråden Vilken sorts BRUD vill du vara?