Vilken sorts BRUD vill du vara?
Vilken brudstil inspirerar dig allra mest?
Drottningen a la 17-1800 tal
Prinsessan
Älvan
Medeltids jungfrun
Rockbrud
Bohem
Strandbruden
Beskriv gärna eran valda stil och vad som ingår
Vilken brudstil inspirerar dig allra mest?
Drottningen a la 17-1800 tal
Prinsessan
Älvan
Medeltids jungfrun
Rockbrud
Bohem
Strandbruden
Beskriv gärna eran valda stil och vad som ingår
Den klassiska bruden Det passar mig mest. Jag kommer att ha en stilren klänning med lite detaljer vid livet, klädda knappar bak (hela vägen) och släp. Jag ska ha slöja och en tiara med pärlor eller hårnålar. Uppsatt hår som är lite högre vid hjässan. Buketten kommer att vara vit med rosor, orkidér och grönt.
Min största inspirationbrud var en tänkt "snövit/rödluvan" i ett vinterlandskap , skämt åsido, men det var lite vad jag fick höra av mina gäster.
Se galleriet om det stämmer, haha.
Vi hade ett färgtema som var:
Svart som vinternatten
Vitt för snön
Mörkrött för kärleken
Silver för vinterns stjärnor
Eller:
Svart som synden
Vitt som oskulden
Mörkrött som blodet
Silver för ??
Blandning poprock/strand eller nåt sånt
Rockbruden...
Svart klänning, rosa detaljer, skor med höga klackar
Lite 50-tals inspirerat och lite sxigt;)
Ingen av dem - ville vara mig själv; ett vackrare jag men pa mitt sätt!
prinsessan
Strass smycken, strass tiara och rosa blommor och rosa skor Pampig klänning med släp.
På min möhippa fick jag ha en rosa boa, ett trollspö och en tiara. Thats me!
Den klassiska bruden blandat med min egen stil. Har en axelbandslös benvit klänning helt i spets med långt släp. En mantillaslöja som är 3 m lång. Pärlhalsband och pärlörhängen. Stilren make up. Långt halvt uppsatt hår med lockar bak på ryggen. Bukett i benvitt med pioner, liljekonvaljer och blommor från doftranka.
jag vill vara den lite bohemiska, romantiska strandbruden
Det tror jag alla brudar försöker, men samtidigt vill man kanske förstärka sitt allra vackraste och för mig var det viktigt att hålla min stil även på bröllopet.
Jag tror att man inspireras av det man själv känner sig som sig själv, hm, jag menar jag skulle ALDRIG vilja se ut som en klassiskbrud enligt modemagasin för det är inte jag.
Oavsett om man inspireras av ett tema eller liknande så är ju det viktigaste att man känner sig som sig själv och inte känner sig utklädd och det var precis det jag tyckte jag fick på mitt bröllop.
Jag är nog lite Ariel/sjöjungfrudrottning, jag kommer ha en sjöjungruklänningmodell, droppformad bukett.. och en krona på skallen
Men jag älskar verkligen 1700-tal så det hade varit underbart att få på m2b puffbyxor!!