• SweetSun

Allvarliga/kroniska sjukdomar

Finns det några fler här som lider av det? Skulle va kul att få kontakt med er om hur ni tänker och ser på framtiden.

Jag kan bli så arg på alla som klagar på förkylningar och finnar på näsan, när det faktiskt finns värre saker i livet...

• Svar på tråden Allvarliga/kroniska sjukdomar
  • Efter 11 år är det min tur

Både finnar i mängder och förkylningar kan ju vara illa nog...eller
    hoppas du får någon hjälp med din värk

SweetSun skrev 2008-04-11 14:10:14 följande:
    Finns det några fler här som lider av det? Skulle va kul att få kontakt med er om hur ni tänker och ser på framtiden.Jag kan bli så arg på alla som klagar på förkylningar och finnar på näsan, när det faktiskt finns värre saker i livet...
  • Nessan

Jag förstår att det är jobbigt att ha diagnostiserats med en sjukdom man måste leva med resten av livet. Jag tycker ändå att andra skall kunna få klaga över de problem de upplever i sin livssituation, annars är det bara den som har det värst som får säga något? Vad är då en kronisk sjukdom mot krig och svält i andra länder? Vi har det ju överlag väldigt bra i Sverige, men alla har säkert något de upplever som jobbigt och borde få ventliera det vid behov, så även du!

• jelikr
    Nessan skrev 2008-04-11 14:56:11 följande:
    Jag förstår att det är jobbigt att ha diagnostiserats med en sjukdom man måste leva med resten av livet. Jag tycker ändå att andra skall kunna få klaga över de problem de upplever i sin livssituation, annars är det bara den som har det värst som får säga något? Vad är då en kronisk sjukdom mot krig och svält i andra länder? Vi har det ju överlag väldigt bra i Sverige, men alla har säkert något de upplever som jobbigt och borde få ventliera det vid behov, så även du!
    Håller med... Förstår oxå att det är jobbigt(fast jag inte exakt vet vad TS drabbats av) men tänk så här :
    Känner ett par med ett svårt handikappat barn , där en väninna ringde och beklagade sig över nåt och sen sa att nej det här ska väl inte jag klaga på , ni har det ju så mycket värre...
    Då sa den här kvinnan , Det här är svårt för just dig så då måste du få klaga...Alla utgår ju ifrån sin situation och sina förutsättningar...
    Då kan ju faktiskt nån få klaga över en förkylning för det är jobbigt för den personen just då...
  • Karga81

Håller med Nessan: Det finns alltid människor som har det värre än en själv.
    Det är så lätt att man förminskar ner andras smärtor sorg och förträter för att man inte tycker att reaktionen är i proportion till situationen, men känslorna är ju lika väl där.

Samtidig tror jag att TS kanske inte menar det som det låter...

• SweetSun

Nu kanske det inte var så allvarligt det jag skrev, och jag efterlyste andra med lite allvarligare problem inte att höra att allas problem är lika värda.

• Karga81

Jaha, då ska jag inte ta upp din tid med mina mindre allvaliga problem mer

• SweetSun

ursäkta tonen, men jag blev lite irriterad på när folk ska säga att allas problem är lika jobbiga. Jag tror faktiskt inte att nåns skräck för finnar är lika djup som för nån som inte vet om de komemr sitta i rullstol eller inte.

Och ja det finns alltid dem som har det värre, men för mig finns det värre saker som kan hända. Folk kan dö, man kan drabbas av allvarliga sjukdomar eller så blir man skadad.

Man måste se till det man har och värdesätta det.

So what en finne, va glad över att du är frisk och kan njuta 100%!

• AnnaochHenrik

Kan förstå vad du menar till viss del... När folk som känner mig och mycket väl vet om min whiplash sitter och gnäller över att de är lite stela i nacken och jag sitter där med min nacke som jag har konstant ont i, kan jag bli lite småputt...
    Men som jelikr skrev, alla måste ju få klaga på det som känns värt att klaga på för dem just då, tror på något vis att det är ett mänskligt behov att klaga på stort eller smått.
    Jag klagar på vädret, klagar på ekonomin som student, klagar när jag har träningsvärk... Detta trots att jag vet att så många har det så mycket sämre. Kan klaga när vi snart har slut på pengar på matkontot så att det "bara" blir falukorv månadens sista dagar, när hundratals miljoner inte ens har mat på bordet. Egentligen skulle vi i välbeställda väst bara gå omkring och le hela tiden och aldrig klaga, för de flesta har det värre...

• SweetSun

det jag menar är att folk verkar klaga på så små ting, som om det inte fanns värre saker att oroa sig för. Visst en röd finne mitt på näsan vid fotograferingen kanske inte är så skoj, men inte det värsta.

Tydligen fanns det ingen på det här forumet med allvarligare sjukdomar, så jag får väl se mig som ensam då.

• jelikr
    SweetSun skrev 2008-04-11 16:23:03 följande:
    Tydligen fanns det ingen på det här forumet med allvarligare sjukdomar, så jag får väl se mig som ensam då.
    Det finns säkert fler beroende på vad du tar in i begreppet allvarligare sjukdomar...
    Appropå att sitta i rullstol så finns det iaf en brud här på BT som sitter i rullstol och så även hennes m2b (eller man).
    Fast det beror på om du räknar in det eller inte... :)
    Vad är det för allvarlig sjukdom du har drabbats av???
    (du behöver inte svara om du inte vill)
    Blev bara fundersam...
Svar på tråden Allvarliga/kroniska sjukdomar