• Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen....
  • Ab fab

Tezz- det är inte samma bolag. Sverige är ett bolag, Norden är ett bolag men jag tillhör Tyska moderbolaget. Samma koncern men inte samma bolag

• FruTez

Abbe: Aha! I see! Så är det här på detta företaget också! Fast alla företagen sitter på egna olika anläggningar! Trodde i min enfald att eftersom du sitter där så jobbar du självklart på samma, hehe!!

Jag funderade på att ta en glass, men så funderar jag på att spara mig till fikat ikväll. Förr hade de så supergoda milkshakes där... undrar om de är lika smarriga!

• FruTez

Förresten, är det någon som vet vad det är för skillnad på grekisk yoghurt och turkisk yoghurt?

• Linum

Milkshake låter bra! Jag är också glasssssssssugen (för att vara på den säkra sidan...) men jag sparar mig nog precis som tezz

• Linum

Tror att grekisk youghurt är mindre syrlig än den turkiska kusinen. Bara får för mig det. Det är lite konsistensskilnnad också. Tycker att den turkiska är bättre.

• Nibla

jag får läsa kapp alla inlägg ikväll.

Vart exakt ligger stället som vi ska till ikväll?

• Nides

Den turkiska är mycket mjukare, den grekiska är aningen torrare. Tycker om turkiska som är krämigare....
    Mums... Älskar turkiskt youghurt med hasselnötter och honung på!!!

Har precis ätit en lakrispuck i solen. Träffade min barndomskompis som har börjat här!! Så himla kul o träffa henne.

• Linum

Måste gå och vattna grannens blommor nu. Hon är i Florida i 2 veckor och jag är inte det minsta avis...not...

• FruTez

Nibla: Vet du var ingången till Palace ligger i brunnsparken? Sweet coffebar ligger brevid! Hittar du dit nu?

• Ab fab

1. fiket ligger i Palacehuset, precis brevid entrédörren till Palace.

2. Nibla, som resumé kan man säga att vi säger att du är söt o var det finns bra affärer

3. I Grekland fick jag lära mig att yoghurt, honung o valnötter skulle man inte äta som ogift för det ansågs som upphetsande mat *s*

4. jag har aldrig fattat skillnaden på grekisk o turkisk heller men kanske att turkisk är lite gräddigare i smaken. Fast det ver jag egentligen inte

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen....