Fikasugna GbgFruar träffas igen....
Redan dax för en ny tråd... tiden går fort när man har roligt!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2645280.html
Redan dax för en ny tråd... tiden går fort när man har roligt!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2645280.html
Har också precis mumsat i mig en mini-Häagen-Dazs Strawberry Cheescake *mums* Hade varit hos tandläkaren och hade inga hål, så det måste man ju fira
Kommer ikväll, försöker vara där vid 18, ska svänga in på Format innan, de verkar ha lite rea på papper.
nog för att du är en tuff brud... men käka glas....
hähähä
pöss
kittlar dödsgott i kistan
Tjoho!
Nån som har ett jobb till mig?
Är så mäkta trött på bemanningsbranschen. Hade jag inte trivts så förbannat bra med både arbetsuppgifter och kollegor hade jag inte stannat så länge som jag gjort. Men man har ju alltid en förhoppning om att man ska bli fast anställd. (eller vad säger du Tez?)
Pratade precis med nya chefen som sa att de inte kommer anställas några konsulter förrän tidigast till hösten. (Förra chefen sa att det skulle ske i juni) och till hösten är jag ju mammaledig så då har jag VERKLIGEN ingen chans att bli erbjuden nåt eftersom jag inte jobbar.
Jag tycker det borde vara förbjudet att ha timlön som konsult som är utlånad på längre uppdrag. Konsulten blir bestraffad för att det är röda dagar. Folk med månadslön svär över att 1 maj och Kristi Flygare infaller på samma dag, så de förlorar en ledig dag. Jag jublar, för det betyder att jag bara förlorar EN dags arbetsinkomst.
Usch, ville bara skriva av mig lite.....
Nibla: Passa på att kolla i inläggen ovan - massor av shoppingtips för dig!
nej bemanningsbranch är inget man skall stanna i länge. Det är bra för korta uppdrag men inte mer. Sen åker man ju först ut om det är uppsägningar på gång.
Men gläd dig bullen, oroa dig inte för jobbet, det kommer att lösa sig när du skall ut i arbetslivet igen.
Men spejar gärna efter jobb... jag har ett par jag spejar åt. Lägger in dig på listan med.
Nibla- hoppas du har läst alla inlägg riktade till dig idag!
Abbe: Jag tror att jag har missat nån poäng, sitter du inte på koncernledningsnivå på samma företag?
Nibla: "Är så mäkta trött på bemanningsbranschen. Hade jag inte trivts så förbannat bra med både arbetsuppgifter och kollegor hade jag inte stannat så länge som jag gjort. Men man har ju alltid en förhoppning om att man ska bli fast anställd. (eller vad säger du Tez?)"
JA, ja, ja, ja! Åh, vad jag känner igen mig!! Jag är så aptrött på bemanningsbranschen och på företaget för att jag inte blir fast anställd... Jag har "tur" iaf. när det gäller lönen. När jag började hade jag samma som dig, men så efter nått år gick de över till månadslön, jag nappade och efter ytterligare nått år eller två så gick de tillbaka till prestationsbaserad timlön. Jag valde då att stanna kvar med månadslön, de försökte tvinga mig, men jag vägrade och nu har de kommit överrens med facket att alla de få som är kvar och har månadslön för behålla det. Vi kommer ju sakta att "fasas" ut ur företaget...
Oj, flåt, det blev lite långt, men när jag läste det Nibla skrev så satte fan igång att skriva!
Nibla: Nu har jag läst ditt inlägg också
Jag förstår inte heller riktigt det där att man har timlön på längre uppdrag... Kan det inte gå att förhandla sig till månadslön på uthyrningsfirmor? Nu kanske det är svårt eftersom du ska vara mammaledig.
Det kommer att finnas jobb för dig efter du har varit ledig också, men det är ju alltid skönt att gå från ett fast jobb...
Tezz: Det är nästan alltid olika bolag i bolagen. Kolla bara på Volvo AB med dotterbolag.