Fikasugna GbgFruar träffas igen....
Redan dax för en ny tråd... tiden går fort när man har roligt!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2645280.html
Redan dax för en ny tråd... tiden går fort när man har roligt!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2645280.html
Addiz: Hur länge blir du borta? *snyftar*
Tezz: Jag kommer inte ihåg babbel. Eller gör jag det? Får man ett ord som man ska förklara för medspelaren? Som i Tabu?
Jag hoppar nog förresten att göra musiklek. Jag vill ju vara med själv...
Förresten, Carma, det är ordspråket var helt underbart! Det får bli mitt favoritordspråk!
musiktävling är kul. linum... snälla *läggerhuvudet på sned*
förresten Linum- vill du hjälpa mig med en sak. Mejlar över en rebus. kan du se om du kan lösa den
Linum: Det är de dära spelet där man först väljer valfri ny medspelare varje gång det är ens tur. Sedan tar man ett kort och slår på en tärning. Blir det en 3:a tex. så får man ordet på plats 3. Sen ska man tillsammans med medspelaren försöka förklara det för de andra motspelarna vilket ord det är och på tidspress som man väljer själv efter vilken svårighetsgrad man tror att ordet har. Kruxet är att man bara får säga ett ord var! Den motspelaren som gissar rätt får poäng och givetvis spelarna! Det är busenkelt och brukar få igång alla inom kort!
Tezz: Jag kommer ihåg. Tycket att det var så där, fast med för mycket vin blir alla spel kul
Abe: Maila på du bara.
Linum: Det kanske är därför som jag tycker det är kul, att jag bara spelat det med massa vin till!
Vi kan leka charader oxå... det tycker jag är roligt.