Fikasugna GbgFruar träffas igen....
Redan dax för en ny tråd... tiden går fort när man har roligt!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2645280.html
Redan dax för en ny tråd... tiden går fort när man har roligt!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2645280.html
Så... då har jag släppt bomben här till min platschef... han såg chockad ut och blev tyst. Sedan berättade han att hon jag vickar för igår ringt och begärt tjänsteledigt... vilket medför att jag hade kanske fått stanna kvar här året ut ändå...
Vilket i sin tur började göra mig lite tveksam ifall jag gjort rätt beslut... detta är nämligen jättesvårt för mig! Det känns som att jag rycks upp med rötterna! Men jag tror att jag måste, trots att det gör ont. Detta är nog trots allt det bästa för mig... Måste tänka så! *suckar*
För h*lv*t* Tezz...
Tänk på hur mycket du har avskytt ditt jobb det sista. Är det verkligen värt att kasta ett helt nytt jobb i sjön för att du "kanske får stanna året ut"?!!! Du hör ju själv hur det låter...Du sviker inte någon när du byter jobb. Tänk på dig själv nu!
Högre lön, nya arbetskamrater, ny plats att sitta på, enklare att ta sig till jobbet (när ni har flyttat), närmare stan (och shopping!!!), utvecklingsmöjligheter, bättre utgångsläge för ännu ett nytt jobb.
Jag vet inte om jag kan hitta fler positiva saker, men det kanske räcker så?.. Jag kommer att jaga dig med blåslampa i dina söta små drömmar om du inte byter jobb nu...
*fortsätter hötta med handen åt tezz*
Klart du ska ta jobbet Tez! Vad har ditt företag gjort för dig egentligen? Och vad får dig att tro att de _kommer_ att göra nåt för dig?!?
Tack tjejer! Precis vad jag behöver höra... Det är inte så att jag känner att jag sviker någon, det är mer att jag tänker på alla saker som kommer att förändras! Allt som jag kommer att förlora! Då är det så svårt att tänka på allt bra som kommer...
Jag kommer sakna alla arbetskamrater så mycket. De är ju så himla goa! Det är ju lite speciell stämmning här eftersom det är både verkstad och kontor. Lite avslappnat liksom.
Nä, jag måste som sagt sikta in mig på vad jag får istället!
Bara att jag är så himla känslig just nu... Det är inte lätt att rycka upp sig själv med rötterna när rötterna går så långt ner!
Jag stämmer in i kören. Din arbetsgivare ville ju inte hjälpa dig vidare. de stöttade dig ju inte precis. Klart de försöker locka dig nu- du är ju lojal o underbetald. O platsen du arbetar på vill ju inte anställa dig på riktigt heller.
ge dig själv en chans o var inte lojal mot dem som inte förtjänar det. Fega inte ur nu!
Du är för ung för att växa fast. Slit upp rötterna ordentligt!
Passa dig bara så att du inte får röta i rötterna. Då står du och faller med det och ångrar dig bittert för att du inte drog upp rötterna i tid...
Puzz
Abbe: vad var det för party?
Är det någon som vet hur många arbetsdagar man räknar med på ett år?
Abbe: Jag har alltid letat efter nånstans att växa fast på, tro't eller ej. Det beror på min uppväxt, jag har flyttat nästan var annat år så jag har inte kunnat rota mig nånstans... det kanske är därför som det gör extra ont nu. Jag har fått rötter utan att märka det!
Linum: Det är ju nog så... det är nog värre att ångra det man inte gjort än att ångra det man gjort! Nu känns det bättre... bara jag som är lite känsligt, hehe! Tack tjejer!
Jag som alltid ntyckt att tezz verkat lite lösaktig... och så hade det sin naturliga förklaring! *fnissar*
Go Tezz!
Någon som har ett svar på min fråga?